Приходите на литовската група Maxime Grupe от бизнеса ѝ в България растat с 15,2 процента през първото полугодие на 2019 година, съобщиха от компанията. Така българските магазини подпомагат за увеличение на приходите на цялата група с 23,9 процента до €1,9 милиарда за полугодието.

Впечатляващият ръст се дължи на продължаващата експанзия в Полша и придобиването на веригата Stokrotka, което носи 19 процента повишение на приходите. Останалите 5 процента идват от по-високи приходи от Балтийските държави и България.

От компанията посочват и ръста на приходите, включвайки само съществуващите и миналата година магазини - 3,8 процента. Ритейл приходите от Балтика растат с 4,6 процента, благодарение на бърза експанзия в Литва, където Maxima се превърна в пазарен лидер с дял над 25 процента.

Без да брои новите магазини, Maxima Grupe отчита ръст на приходите от веригата магазини T Market в България с 5,1 процента.

Консолидираната печалба преди данъци, такси, обезценки и амортизация намалява с 1,7 процента, или €1,7 милиона, спрямо същия период на миналата година заради по-слаби резултати в Литва и Естония.

През 2019 г. T Market заяви, че ще отвори четири нови магазина, като планира и да реновира поне още четири. Така общият им брой у нас ще доближи 80. В момента Комисията за защита на конкуренцията разглежда искане на компанията за сключване на дългосрочен договор за наем на 11 магазина в Пловдив, които досега работеха под марката "Триумф".

За компанията работят около 1 500 души.

Пловдивските магазини "Триумф" минават под марката T MARKET

Пловдивските магазини "Триумф" минават под марката T MARKET

Изчаква се разрешение от КЗК