Холандската Heineken увеличи продажбите на бира във всичките си 4 региона по света през третото тримесечие. Консолидираният бирен обем на компанията нараства с 4.6% на годишна база до 62.6 млн. хектолитра за периода юли-септември, което е в съответствие с прогнозите на анализаторите, пише Reuters.
"Растежът на обема продължи и през третото тримесечие, благодарение на хубавото време в Европа и силния ръст в Бразилия, Мексико, Виетнам и Южна Африка", каза в изявление главният изпълнителен директор Жан-Франсоа ван Боксмеер.
Продажбите на светлата бира Heineken, глобалната марка на компанията, чиито маржове са по-големи, се увеличават с 9.2%, със силен растеж в Бразилия, Южна Африка, Франция и Русия.
Единствените отрицателни тенденции са спадналите продажби в Нигерия, основен пазар на Heineken, както и в Демократична република Конго, Камбоджа, Полша и Испания. Продажбите на светла бира от едноименната марка спаднаха и в Азиатско-тихоокеанския регион.
Компанията, която е вторият най-голям производител на бира в света с марки като Heineken, Tiger, сайдерът Strongbow и българската "Загорка" бира, запазва очакванията си за годината.
Тя намали годишните си прогнози за маржа през юли, поради валутната слабост на някои по-печеливши свои пазари, като Мексико и Виетнам, и разширяването на бизнеса в Бразилия.
Компанията очаква маржът на оперативната печалба да спадне тази година с 20 базисни пункта, в сравнение с по-ранна прогноза за увеличение с 25 базисни пункта.
За намалените печалби са отговорни и някои от придобиванията й на развиващи се пазари. Heineken купи бизнеса на японската Kirin в Бразилия през 2017 г., превръщайки се във втория най-голям пивовар в страната.