Един от най-големите пазари на смартфони в света имат нов лидер.

Последните данни за продадените устройства в Китай показват, че местната Xiaomi е продала значително по-малко в сравнение с предходната година.

Резултатите на „китайския Apple”, както е известна компанията, спадат през второто тримесечие на годината с цели 38 процента. Така, ако през 2015 тя е продала 17.1 милиона смартфона, през 2016-а компанията е реализирала едва 10.5 милиона, пише Fortune.

През първото тримесечие на годината резултатите на Xiaomi също бяха лоши, като тогава продажбите й отбелязаха 26-процентов спад. Сега обаче негативната тенденция се задълбочава.

От ситуацията се възползва най-големия конкурент на компанията – другият голям местен производител на смартфони Huawei. Той обяви ръст на продажбите за първите шест месеца на годината от 25 процента.

Заради добрите резултати и слабото представяне на конкуренцията Huawei успя да стане и пазарен лидер към момента в Китай.