Печалбата на BMW нарасна с 10% през третото тримесечие, след като търсенето на луксозни автомобили в Китай успя да компенсира свиването на европейския и американския пазар, става ясно от последния счетоводен отчет на компанията.
През същата динамика премина и основният конкурент на компанията Mercedes. В случая на производителя от Бавария, печалбата преди облагане с данъци се покачи до 2,46 млрд. евро, основно заради продажбите на автомобили във високия сегмент от портфолиото ѝ, които растат с 8,6%. Сделките с електромобили и хибриди растат с 50% през изминалата година.
Така общо за изминалото тримесечие продажбите се покачват с 9,8%, като двигател е Китай, където ръстът е от 31%.
Приходите преди облагане с данъци и лихви вече отново са позитивни - 6,7% спрямо -10,4% през миналото тримесечие. Нещо повече, те са с 0,1 процентен пункт по-високи в сравнение с третото тримесечие на 2016 г.
Това е значително по-висока стойност от очакваното даже и от самата компания, според която марджът на EBIT щеше да е между 0 и 3%. Все пак прогнозата ѝ за цялата 2020 г. остава занижена.