След повече от две десетилетия феновете на BMW отново ще могат да се радват на кола, излизаща с историческия бадж Turismo Internazionale (ti) в новата версия на "горещия хечбек" 128ti, която в продуктовата листа ще се позиционира под M135i, предаде Autocar. Така то ще е директен конкурент на Volkswagen Golf GTI и Ford Focus ST.

Една от съществените разлики е, че доработката Motorsport е със задвижване на четирите колела, докато 128ti ще е със задвижване само на предните, което ще го превърне в първия нов бърз вариант на хечбек на марката. Освен това той ще е с 80 кг. по-лек. Последното помага за "по-нефилтрираното" преживяване в новия хечбек, посочват от BMW.

BMW показа първото спортно комби M3 в историята, което ще дебютира на пазара с над 500 к.с.

BMW показа първото спортно комби M3 в историята, което ще дебютира на пазара с над 500 к.с.

То ще е пряк конкурент на Mercedes AMG C 63 и Audi RS 4 Avant, когато излезе през 2022 г.

Както и М135i, 128ti ще използва същия 2-литров четирицилиндров турбо двигател, който обаче ще е ограничен до 261 к.с. и въртящ момент от 400 Nm, които ще му позволят да ускорява от 0 до 100 км/ч за 6,1 секунди. Това е с 1,3 секунди по-бавно от M135i, но с цяла секунда по-бързо от 120i. Разходът му ще е около 6,4 литра на 100 км.

Потребителите нямат избор на трансмисията, като хечбекът ще идва само с 8-степенна автоматична кутия ZF, тъй като от BMW са калкулирали, че под 30% от бъдещите продадени автомобили биха били с ръчна скоростна кутия. Все пак шофьорът ще може да сменя скоростите с пера на волана.

BMW ще пусне изцяло електрическа 5-а серия и X1

BMW ще пусне изцяло електрическа 5-а серия и X1

Това е част от стратегията за повишаване на екологичността на компанията до 2030 г.

M Sport окачването на 128ti е снижено с 1 см. в сравнение с обикновената версия и е по-твърдо от нея, което ще понижи поднасянето в завои. Спирачната система е същата като M135i - 360 мм предни дискове с четирибутални апарати и 300 мм дискове с плаващи апарати отзад.

Ауспухът е доработен за по-добър звук, който да отличава ti версията от по-маломощните варианти на модела. "Той осигурява богато спортно преживяване за водача", посочват от BMW. Изглежда обаче доработките са насочени само към подобряването на усещането само в интериора, тъй като според тестовете отвън най-високия вариант на хечбека и останалите звучат по един и същ начин.

Освен окачването и двигателя, екстериорът на автомобила е доработен от M Sport, което потребителите ще получават фабрично, а не като опция. Така моделът ще е лесно разпознаваем с червените лайсни на въздухозаборните си отвори и червения праг.

BMW променя емблематичното си лого за първи път от повече от 20 години

BMW променя емблематичното си лого за първи път от повече от 20 години

Засега то ще бъде използвано за комуникационни цели