За да понижи въглеродния отпечатък от продуктите си, BMW ще преразгледа продуктовата си гама в рамките на следващото десетилетие. Сред по-значимите за потребителите промени ще е разработването на изцяло електрически BMW 5 и X1, посочиха от самия гигант.
Главният изпълнителен директор на компанията Оливер Ципсе обаче не е посочил когато точно двата модела ще бъдат достъпни на потребителите.
"Целта през следващите десет години е по пътищата да има над 7 млн. електрифицирани модела на BMW Group, около две трети от които ще бъдат с изцяло електрическо задвижване", изтъкват от компанията.
Преди да се появяват задвижваните изцяло на ток 5 и X1, през 2021 г. компанията ще предлага пет електромобила: BMW i3, BMW iX3, BMW iNext, BMW i4 и Mini Cooper SE. До 2023 г. компанията ще предлага общо 25 електрифицирани модела, половината от които - пълни електромобили. Заедно с тях ще се появи и изцяло електрически BMW 7, който ще продължи да идва и с бензинови и дизелови двигатели и като плъгин хибрид.
В момента хибридите, екипирани с технологията eDrive Zones на BMW, вече превключват автоматично към задвижване на електричество, когато усетят, че са навлезли в зелените на над 80 европейски града.
Решението идва, след като в края на 2018 г. Европейската комисия задължи производителите да понижат въглеродните емисии от колите с 37,5% към 2030 г. спрямо равнището им от 2021 г. В предишния период - между 2007 и 2021 г. изискването беше те да се свият с 40%.
BMW изтъкна още, че ще обвърже бонусите на мениджмънта си с постигнатите зелени цели и че ще понижи въглеродните емисии на производството си с 80% на автомобил.