BMW Group обяви, че компанията е подписала дългосрочен договор за доставка на елементи за акумулаторни батерии за електромобилите си с шведската компания Northvolt. Стойността на договора възлиза на 2,3 милиарда долара.

Във време, когато азиатските компании доминират в производството на батерии, сделката на Northvolt на BMW сигнализира за промяна във веригата на доставки за европейски автомобилни производители с акцент върху устойчивостта и жизнения цикъл на батерията.

"Гигафабриката" в Европа има поръчки за $13 милиарда още преди първа копка

"Гигафабриката" в Европа има поръчки за $13 милиарда още преди първа копка

Производството в завода Northvolt One ще започне през 2021 година

Northvolt ще произвежда батериите за BMW в нов гигазавод, който се строи в Северна Швеция, където планира да получава 100% от енергията си от възобновяеми източници, по-специално от вятърни и водноелектрически централи. Компанията възнамерява да започне производството на елементите за акумулатори в новия завод през 2024 г., където ще преработва и използвани батерии. Northvolt планира, като част от програмата си Revolt, след 2022 г. да рециклира 25 000 тона батерии на година.

BMW поръча батерии за електромобили на стойност над €10 милиарда

BMW поръча батерии за електромобили на стойност над €10 милиарда

Компанията ще осигури необходимия кобалт и литий

В допълнение към рециклирането, Northvolt ще доставя суровини като кобалт и литий за своите батерии само от мини, отговарящи на високите стандарти за екологична отговорност на двете комапнии.

BMW планира да се откаже от използването на редки метали в своите електрически двигатели от пето поколение, започвайки от следващата година.

Освен от Northvolt, BMW ще доставя с батерии Samsung SDI и китайския производител CATL, който строи нов завод в Ерфурт, Германия. С помощта на тези компании BMW планира да произвежда батерии за своите електрически превозни средства близо до мястото им на производство в Германия, Китай и Съединените щати.

BMW се прицелва в продажби от 1 млн. електромобила до 2021 г.

BMW се прицелва в продажби от 1 млн. електромобила до 2021 г.

Очаква се компанията да изпълни таргета си от 500 хил. електромобила и плъгин хибрида през следващите месеци, като по този начин допълнително застрашава пазарния дял на Tesla на глобално равнище

До 2023 година, BMW Group очаква да разполага с 25 електрифицирани продукта в портфолиото си, като повече от половината от тях ще бъдат изцяло електрически. Групата предвижда също така двойно увеличение в продажбите на електрифицирани коли между 2019 и 2021 година, след което още по-силен ръст до 2025 година.

Очакванията на BMW Group са за това електрифицираните й представители да формират 33% от общите продажби за европейския пазар до 2025 година и 50% до 2030 година.