BMW вече се приближава до целта си от 500 хил. продадени електромобила (както плъгин хибриди, така и чисто електрически коли), като от компанията посочват, че се очаква този брой да бъде надминат през следващите месеци. По време на Frankfurt Motor Show главният изпълнителен директор на компанията Оливер Ципсе посочи, че новата цел на управлявания от него автомобилен гигант ще е да реализира 1 млн. продажби "към края на 2021 г." от брандове BMW и Mini. Понастоящем продажбите на електромобили и плъгин хибриди от брандовете BMW и Mini формират 6% от всички сделки на групата, като този процент се понижи от върховата си стойност от 8%, която достигна в края на миналата година, преди да се срине до около 3% през януари 2019 г.
По думите на Ципсе BMW вече е играчът с най-голям дял на плъгин хибриди в Германия, а три четвърти от продадените им автомобили в Норвегия са електромобили, въпреки че продажбите на плъгин хибриди регистрираха спад от 7% на годишна основа през август до 10 875 превозни средства. Същевременно компанията ще увеличи портфолиото си от плъгин хибриди, като по-рано тази година бяха пуснати обновените варианти на 330e, 530е, X5, 225 Active Tourer iPerformance и 745e, a през 2020 г. продуктовата гама от електрически модели ще бъде допълнително увеличена, като целта на компанията е до 2023 г. да има общо 25 електрифицирани модела.
Според Ципсе към 2030 г. повече от 50% от новите автомобили в топ сегмента, продадени в Китай, ще бъдат електромобили, а в Европа и САЩ продажбите в премиум сегмента ще имат 25-процентов дял. Неговите очаквания са, че електромобилността ще се развие с различна скорост в отделните части на света, в резултат на инфраструктурата, политиките в страните и предпочитанията за шофиране на потребителите. От компанията ще предоставят и водородни автомобили, като концептуалния BMW I Hydrogen NEXT вече беше представен на Frankfurt Motor Show. "Технологията на водородните клетки може да е реално решение, особено за пътуване на дълги разстояния. BMW Group очаква търсенето за нея да нарасне през втората половина на следващото десетилетие и ще пусне тестова флота от автомобили с горивна клетка през 2022 г.", каза Ципсе.
Целта, която ще преследват от BMW, при това в относително краткосрочен план, несъмнено ще се отрази негативно върху понижаващите се продажби на Tesla в САЩ. Освен това основаната от Илън Мъск компания ще се изправи и срещу конкуренция от страна на Porsche Taycan, който беше обявен по-рано през месеца, както и срещу Ford, General Motors и Rivian в сегмента на пикапите. А от Porsche вече обявиха, че са получили 20 хил. поръчки за новия си електромобил, чиято начална цена ще започва от 180 хил. долара, и че планират да произведат 40 хил. броя от него до края на годината.
През август продажбите на Model 3 на Tesla в САЩ се сринаха с почти 25% на годишна основа, достигайки 13 510 броя, като това е най-продаваният модел във флотата на производителя. Спрямо него, през последния месец продажбите на Model S и Model X са значително по-ниски, съответно 1050 и 1825 броя в САЩ. Въпреки това Tesla има поводи за оптимизъм в Китай, където местния завод на производителя - Gigafactory 3 получи разрешение за започване на дейност само преди няколко седмици, а електромобилите на компанията бяха освободени от данъка върху колите в страната, възлизащ на 10% от стойността им. Очаква се производството в новата мощност на Tesla, която ще обслужва нуждите на най-големия автомобилен пазар в света, да започне още през четвъртото тримесечие на годината, като първоначалният таргет е от 3 хил. автомобила седмично.