Американският оператор AT&T Inc. обмисля да пусне планове за мобилни услуги, които да бъдат частично субсидирани чрез реклами, заяви пред Reuters главният изпълнителен директор Джон Станки. Възможно е това да се случи и до една година, допълва той.
Планът подчертава идеята на AT&T да разчита все повече на реклами в момент, в който компанията прави преглед на портфолиото си и обмисля да продаде част от активите си, за да намали своя дълг.
"Смятам, че има сегмент сред потребителите ни, които, ако имат избор, биха предпочели да гледат реклами срещу $5 или $10 намаление на месечната им такса", казва Станки.
Редица компании като Amazon, Virgin Mobile USA и Boost Mobile на Sprint изпробваха подобен бизнес модел още от началото на десетилетието, но досега тези опити се оказаха неуспешни. AT&T обаче се надява, че с по-добро насочване на рекламите към точните потребители ще успее да се справи със задачата.Инженерите на AT&T създават уникални идентификационни номера за потребителите на услугите на гиганта, които включват и услугата за видеострийминг HBO Max. Тази технология ще помогне на рекламодателите да идентифицират потребителите без значение колко и какви устройства ползват. Възможността AT&T да предоставя релевантни реклами ще помогне на компанията да ги продава за повече пари.
Още през следващата пролет AT&T ще пусне и нов план за HBO Max. Той ще бъде с по-ниска месечна такса, но потребителите ще трябва да гледат реклами. Някои сериали няма да бъдат достъпни на него. Станки не посочи каква ще е цената, нито на кои пазари ще бъде достъпен новия план.