Клиентите на най-голямата нискотарифна авиокомпания в Европа Ryanair няма да могат да разчитат на връщане на парите си за пътувания, които не са се осъществили през ноември поради наложеното в Англия второ затваряне, когато полетът е осъществен, съобщава местното издание Guardian. Правителството на страната забрани всички пътувания, освен онези от "съществено значение", заради втората вълна от COVID-19.

Майкъл О'Лиъри, главен изпълнителен директор на бюджетната авиокомпания, заяви, че пътниците няма да получат парите си обратно, но могат да сменят датата на полета с по-късна без такса.От началото на пандемията Ryanair е върнала €1,5 млрд. в кеш или ваучери на клиентите си заради отменени полети.

О'Лиъри направи коментара след като компанията отчете загуба за първото полугодие на 2020 г. Според него локдаунът е "напълно неефективен" и отразява провала на правителствата в справяне с пандемията.

Най-голямата авиокомпания в Европа по брой превозени пътници отчита €197 млн. загуба за шестте месеца до 30 септември. През същия период на миналата година тя спечели €1,15 млрд. През настоящия броят на пътниците се свива с 80% до 17 млн. Според компанията загубата през второто полугодие ще е още по-голяма.

Миналия месец Ryanair намали броя на зимните полети, до март, до 40% от обичайните нива. Очакванията са, че броят на пътниците може да се срине до една четвърт от обичайните.

Над 99% от самолетите на Ryanair останали на земята заради пандемията

Над 99% от самолетите на Ryanair останали на земята заради пандемията

Най-голямата бюджетна авиокомпания отчита и 99% срив на пътниците и 95% на приходите