Южнокорейският производител Samsung ще започне да осигурява финансиране на потенциални купувачи на свои продукти в Индия, като част от стратегията за стимулиране на продажбите си на пазара в страната, където китайските компании вземат все по-голям дял.
"Новият финансов продукт ще помогне на технологичната компания да предложи бързи и лесни кредити за всички евентуални клиенти на смартфони", коментира вицепрезидентът на компанията за индийския пазар Мохандийп Сингх.
По неговите думи заеми ще могат да ползват хора, които досега не са теглили потребителски кредити. Финансовият продукт ще бъде достъпен в 5000 магазина в 30 индийски града, а до края на годината ще бъде предлаган в 10 000 магазина в 100 населени места.
За разлика от западните пазари, където обикновено покупката на мобилен телефон е свързана с подписването на договор с телекомуникационна компания, в Индия голяма част от мобилните устройства се продават от търговци, а клиентите сами избират отделно своите мобилни планове.
С едва около 450 милиона активни смартфона в Индия страната е ключов пазар за растеж за компаниите от региона, като Samsung. Някога южнокорейският производител беше лидер на индийския пазар, който сега обаче е доминират от китайските конкуренти Xiaomi, Oppo и Vivo.