Samsung Electronics ще бъде големият победител — макар и не единственият — на ключовия американски пазар на смартфони след решението на LG Electronics да спре да произвежда и продава мобилни телефони, казват анализатори, цитирайки предимства като използването на същата операционна система и разнообразната гама предложения, пише в-к Nikkei.

В понеделник LG потвърди слуховете, че затваря мобилното си подразделение след години финансови загуби. Базираната в Сеул компанията избра да се концентрира върху сектори с по-висок потенциал като изкуствен интелект, роботика, 6G и други. Решението не изненада никого след месеци слухове и намеци и натрупаната загуба от $4,5 млрд. за последните шест години.

LG се отказва от бизнеса със смартфони

Някогашният №3 се отказва напълно от бизнеса със смартфони

През последните 6 години той ѝ донесе $4,5 млрд. загуба

Анализатори посочват, че Samsung ще бъде големият печеливш на американския пазар, където LG държи 10% дял и се нарежда на трета позиция. Според тях предимствата на Samsung се крият в използването на същата операционна система, Android, както и в широката гама устройства.

SK Securities публикуваха доклад преди официалното съобщение на LG, според който Samsung ще увеличи дела си в Северна Америка до 30% от 27% през 2020 г. Общото търсене на смартфони ще се покачи с 16% до 150 млн. устройства, казват още анализаторите.

Counterpoint Research посочва, че Samsung е в по-добра позиция от Apple да се възползва от края на LG, тъй като има по-разнообразна гама продукти. В същото време iPhone е концентриран почти изцяло във високия сегмент и може да привлече само малка част от бившите потребители на LG, които имат възможността да отделят повече за премиум смартфон.

Samsung се готви за 45% ръст на печалбата благодарение и на новата Galaxy серия

Samsung се готви за 45% ръст на печалбата благодарение и на новата Galaxy серия

Най-добрият резултат за първото тримесечие от 2018 г. насам

Средната цена на моделите на LG бе едва $150. Така други компании също могат да се възползват: Motorola и Alcatel, например, също ще спечелят пазарен дял в САЩ, тъй като се концентрират върху по-ниския сегмент.

Китайските производители също могат да спечелят нови потребители, но по-скоро на други пазари, тъй като в САЩ брандовете от Поднебесната империя почти не са представени: Huawei, Xiaomi, Oppo и Vivo имат почти 0% дял в Северна Америка.

Данните на Counterpoint показват, че Apple държи 50% дял в Северна Америка през миналата година, Samsung — 25%, LG — 10%, Motorola — 5%, а Alcatel — 4%.