През март испанският автомобилен производител SEAT постигна най-големия обем на продажбите си в отделен месец в почти 70-годишната си история. Компанията е реализирала 62 500 автомобила - с 3,5% повече от март 2018 г. (60 400), което досега бе най-високия резултат за един месец. 

Постигнатият през март успех позволи да се отчете и исторически рекордно първо тримесечие за SEAT. Световните продажби на компанията са нараснали с 8,8% в сравнение с първите три месеца на 2018 г., като с 151 400 автомобила, доставеният брой коли е счупил рекорда от първото тримесечие на миналата година (139 200).

Продажбите на новата марка CUPRA оказаха влияние върху резултатите на компанията. През първото тримесечие CUPRA реализира 6 000 автомобила, което е със 115,7% повече в сравнение със същия период на миналата година, главно благодарение на новия CUPRA Ateca. 

Заместник-председателят на SEAT за маркетинг и продажби и главен изпълнителен директор на CUPRA Уейн Грифитс отбелязва на сайта на компанията:

"Широката гама нови продукти ни позволиха да продължим да разбиваме рекордите през първото тримесечие на годината. Икономическата ситуация предложи несигурност и предизвикателства и следователно рекордът, който постигнахме през първото тримесечие, е още по-забележим. Новият SEAT Tarraco ще засили нашите глобални продажби, което ни дава увереност за годината. Освен това изключителните резултати от първото тримесечие на CUPRA ни насърчават да продължим да разширяваме присъствието на марката в Европа и в стратегически региони като Северна Африка и Латинска Америка."

През първите три месеца на 2019 г. Германия и Обединеното кралство, заедно с Алжир, оглавиха глобалните продажби на SEAT. Испания и Германия бяха двата основни пазара, където бяха реализирани 29 400 превозни средства. Продажбите се увеличават с 16,2% в Германия и 2,9% в Испания. Компанията е постигнала най-добри си резултати си някога в Германия, както и във Великобритания, където продажбите са нараснали с 12,3%, до 20 600 автомобила.

Рекордът на SEAT може да се обясни и с растежа в страни като Франция (8,100; + 10,5%), Италия (7 000; + 12,3%), Австрия (6 000; + 4,3%), Швейцария (3,400; + 8,8%) и Холандия (3000; + 16,2%).

Освен това, Алжир е една от страните, в които доставките на SEAT нараснаха най-много в сравнение с първото тримесечие на 2018 г. и поставиха нов рекорд: 10 000 продадени превозни средства (+ 38,8%). SEAT също отбелязва напредък в Мексико (+ 6,2%), който остава един от основните му пазари с продадени 6400 автомобили. 

Volkswagen възлага на Seat тежката задача да разработи евтин електромобил, който да завладее пазарите

Volkswagen възлага на Seat тежката задача да разработи евтин електромобил, който да завладее пазарите

Целта е модел с цена под €20 000, който да бъде широко достъпен