Чешкият автомобилен производител Skoda през първото тримесечие на тази година е увеличил своите продажби с 2,5% в сравнение със същия период на 2016-а. На всички пазари са реализирани 283,5 хиляди машини, съобщиха от компанията.

Продажбите на марката в Западна Европа са нараснал с 6,6% - до 122,6 хиляди единици, в Централна Европа - с 14,9%, до 52,9 хиляди машини, в Източна Европа са се покачили с а 14,2%, до 8,5 хиляди единици. В Русия за първите три месеца са реализирани 12,7 хиляди коли - ръст от 1,9 процента.

На китайския пазар се отчита намаление на продажбите, реализирани са 66,8 хиляди автомобила, с 11,4% по-малко от аналогичния период пред миналата година.

През март Skoda е постигнала най-добрия месечен резултат в 122 годишната история на компанията - ръст с 2,1%, до 108,5 хиляди реализирани коли, се казва в прессъобщението на производителя.

Продажбите на модела Skoda Superb през тримесечието са нараснали с 18,9% — до 38,3 хиляди единици, на Rapid - с 6,8%, до 51,8 хил. бр., на Fabia - с 10,2%, до 54,6 хиляди машини.

Реализацията на Skoda Citigo поради скорошното обновление на модела са се понижили с 0,3% - до 9,7 хиляди, а на Skoda Yeti, чието следващо поколение ще бъде представено през май, са спаднали с 20% - до 21,5 хиляди машини.

Продажбите на най-търсения модел на марката - Skoda Octavia преди излизането на пазара новия модел също са се понижили - с 6,3%, до 103 хиляди автомобила.