Lenovo Group (HKSE: 992) (ADR: LNVGY) обяви резултатите си за третото тримесечие, отчитайки групови приходи от 15,3 милиарда щатски долара и нетен доход от 437 милиона щатски долара. Приходите на групата от бизнеси, различни от персонални компютри, достигат връх от 41%, а рентабилността остава стабилна, благодарение на диверсифицирането на бизнеса, което е двигател за растежа на Lenovo. Solutions and Services Group (SSG) и Infrastructure Solutions Group (ISG) увеличиха приходите си до рекордни върхове от US$1,8 милиарда и US$2,9 милиарда съответно с 23% и 48% ръст на годишна база. Всички основни бизнес групи допринесоха за оперативна печалба за пето поредно тримесечие.

Докато индустрията е изправена пред значителен макроикономически натиск, Lenovo вижда дългосрочни възможности пред себе си, тъй като глобалните тенденции на дигитализация и интелигентна трансформация продължават да се ускоряват и разходите за ИТ се очаква да се възстановят до умерен темп на растеж в средносрочен до дългосрочен план. В компютърния сектор реалното търсене, отразено от данните за активиране през 2022 г., е много по-добро, отколкото показват данните за доставките в индустрията, тъй като каналът изразходва излишни запаси. Групата очаква растежът на годишна база да се възобнови през втората половина на календарната година, като търсенето на крайните потребители ще бъде по-високо от нивата преди Covid.

Снимка 607682

Източник: Lenovo

Групата продължава да предприема проактивни действия за по-нататъшно укрепване на конкурентоспособността си по отношение на разходите. Това ще стане чрез инвестиране в диверсифицирани услуги и продукти с висок марж, както и чрез намаляване на оперативните разходи. Паричният баланс на Lenovo остава силен, цикълът на паричното преобразуване продължава да се подобрява, наличностите по каналите са намалени и компанията продължава да инвестира в научноизследователска и развойна дейност, и устойчивост - оставайки ангажирана с удвояване на рентабилността в средносрочен план.

Финансови акценти:

Q3 22/23

US$ millions

Q3 21/22

US$ millions

Change

Group Revenue

15,267

20,127

(24%)

Pre-tax income

605

855

(29%)

Net Income (profit attributable to equity holders)

437

640

(32%)

Net Income (profit attributable to equity holders - non-HKFRS) [1]

447

652

(31%)

Basic earnings per share (US cents)

3.65

5.50

(1.85)

Главният изпълнителен директор и председател на Lenovo Ян Юанцин споделя:

"Днешните солидни резултати показват, че нашата стратегия за трансформация, ръководена от услуги, е правилния път. Нашите диверсифицирани двигатели за растеж на некомпютърния бизнес вече представляват над 40% от приходите на нашата група и водят до солидна рентабилност. Въпреки сложната макросреда, ние запазихме лидерството на PC пазара. Оставам уверен, че нашата ясна стратегия, оперативна устойчивост, стабилна ликвидност и непрекъснати инвестиции в иновации ще гарантират, че можем да осигурим дългосрочен устойчив растеж и подобрена рентабилност."

Solutions and Services Group (SSG): рекордни приходи и висок марж

Възможност:

Пазарът на IT услугите за трилиони долари се очаква да остане силен в средносрочен и дългосрочен план, като растежът на управляваните облачни услуги, оборудването на място и edge технологиите се очаква да увеличи 7% CAGR. Разходите за вертикални решения и услуги в образованието, смарт търговия на дребно, смарт град и производство е почти двуцифрен CAGR.

Снимка 607683

Източник: Lenovo

Q3 FY22/23 представяне:

  • През последното тримесечие приходите от SSG нараснаха с 23% на годишна база до 1,8 милиарда щатски долара, с оперативен марж от 20,2% и ръст в оперативната печалба с 12% на годишна база.
  • Всички сегменти отново постигнаха висока доходност и ръст на приходите.
  • Миксът от приходи от решения и услуги, които не са ориентирани към хардуера, постигна рекорд от 53%, като управляваните услуги почти се удвоиха на годишна база, движени от TruScale Everything as a Service.

Устойчив растеж:

  • SSG продължава да инвестира в изграждането на мащабируеми и повтарящи се хоризонтални и вертикални решения с Lenovo IP.
  • В допълнение, SSG обогати своите решения за дигитално работно място, подсили портфолиото си от хибридни облаци и допълнително разшири своите предложения за устойчивост.

Infrastructure Solutions Group (ISG): рекордни приходи, рекордна печалба

Възможност:

До 2025 г. само пазарът на сървъри се очаква да достигне 135 милиарда щатски долара. В същата времева рамка пазарът на периферна инфраструктура ще нарасне със 17% CAGR, за да достигне 37 милиарда щатски долара, а пазарът за съхранение на данни ще надхвърли 35 милиарда щатски долара.

Снимка 607685

Източник: Lenovo

Q3 FY22/23 представяне:

  • Приходите на ISG за тримесечието се увеличиха с 48% на годишна база до исторически връх от 2,9 милиарда щатски долара.
  • Оперативната печалба се е удвоила на годишна база до най-високата стойност за всички времена от 43 милиона щатски долара, отбелязвайки седем поредни тримесечия на подобрения на годишна база.
  • Приходите от сървъри нараснаха с 35% на годишна база до нов рекорд, превръщайки Lenovo в третата по големина компания за сървъри в света. Приходите по линия на устройства за съхранение на данни се увеличиха повече от три пъти (сега №5 в света), а софтуерът нарасна с 52% - и двата достигат най-високи стойности за всички времена.

Устойчив растеж:

  • ISG продължава да подобрява своето всеобхватно инфраструктурно портфолио и да инвестира в иновации, особено в периферни изчисления, захранвани от изкуствен интелект и хибриден облак.
  • ISG остава фокусиран върху това да бъде един от най-бързо развиващите се и в крайна сметка най-големият доставчик на инфраструктурни решения от край до край в света, като в същото време балансира мащаб и рентабилност.

Intelligent Devices Group (IDG): солидна доходност, разширяване в области на растеж

Възможност:

Въпреки спада на PC пазара, реалното търсене, отразено от данните за активиране през 2022 г., е много по-добро, отколкото показват данните за доставките в индустрията, като се очаква пазарът да се стабилизира на по-високо ниво от това преди пандемията през втората половина на 2023 г.

Снимка 607689

Източник: Lenovo

Q3 FY22/23 представяне:

  • IDG успешно поддържа първа позиция на пазара за персонални компютри с 23,1% пазарен дял. В допълнение, поддържа водеща в индустрията рентабилност от 7,3%, благодарение на силната конкурентоспособност на продуктите, отразена във водещите активации на Windows и носеща подобрени нива на инвентара.
  • Бизнесът със смартфони е печеливш за 11-то поредно тримесечие. Активациите на първокласния продукт motorola edge са нараснали със 74% на годишна база.
  • Първокласният продуктов микс в портфолиото от таблети се разшири и решенията за интелигентни пространства продължиха да демонстрират потенциал за растеж с ключови победи.

Устойчив растеж:

  • Иновациите продължиха да движат еволюцията от интелигентни устройства към интелигентни пространства.
  • Lenovo Yoga Book 9i спечели историческите 50 награди на неотдавнашното изложение CES като първия[2]пълноразмерен OLED лаптоп с двоен екран в света, а Lenovo ThinkPhone от Motorola, първият B2B фокусиран смартфон на компанията, спечели 15 "Best of CES" награди благодарение на силното си позициониране по линия на сигурността и продуктивността.
  • Подобрените цифрови решения за работно място подобряват изживяването на потребителите в хибридни работни пространства.

Оперативни акценти и инвестиране в бъдещето

Околна среда, социална сфера, управление - Lenovo наскоро стана част от първата група компании, която получи нетно нулево валидиране от инициативата Science Based Targets, партньорство между Глобалния договор на ООН, CDP, Световния институт за ресурси и Световния фонд за природата, правейки компанията първият производител на компютри и смартфони с цели, валидирани от стандарта Net-Zero. Като част от по-широките си ангажименти за устойчивост, Lenovo обедини сили с Kuehne+Nagel, за да създаде устойчиво логистично решение, което да помогне на клиентите да намалят своя въглероден отпечатък. Компанията беше включена в Индекса за равнопоставеност между половете (GEI) на Bloomberg за 2023 г. за четвърта година. Индексът на Bloomberg проследява напредъка на 484 компании в 11 сектора и 45 държави и региони по света в овластяването на жените и равенството на работното място.

Отлични постижения във веригата за доставки - На тазгодишния Световен икономически форум в Давос, фабриката на Lenovo в Хефей, LCFC, беше призната за един от 18 допълнителни обекта, добавени към Глобалната мрежа Lighthouse на Форума от 132 водещи производители, всеки избран заради своето лидерство в индустрията и технологии за интеграция (4IR). Създадена през 2011 г., LCFC е една от най-напредналите фабрики за интелигентно производство в света и най-голямата за интелигентни изчислителни устройства (компютри, сървъри, периферни компютри, интелигентен интернет на нещата). Това е флагманът в мрежата на Lenovo от 35+ производствени обекти на девет пазара и доставя продукти до 126 пазара по целия свят. Това се прави, докато се управляват 300 хил. отделни части от материали и части всеки ден, 300 дискретни нови продукта всяка година и повече от 200 хил. различни продуктови конфигурации.

Индустриални признания - Списание Fortune наскоро публикува годишния си списък на най-уважаваните компании в света, където Lenovo се е издигнала с 11 места в списъка до №189. Годишната класация оценява корпоративните репутации на глобални организации и разглежда 1000-те най-големи компании в САЩ, заедно със списъка Global 500 на FORTUNE за компании с годишни приходи от над 10 милиарда щатски долара. В момента Lenovo се нарежда на 171 място в FORTUNE Global 500. Списъкът класира глобални компании от 52 различни индустрии. В сферата на компаниите в подкатегорията "компютърна индустрия" Lenovo беше разпозната като "Най-възхищавана компания", постигайки добри резултати за качеството на продуктите и услугите, управлението, иновациите и социалната отговорност.

Fast Company наскоро призна образователната технология за смесена реалност на Lenovo като едно от "Следващите големи неща в технологиите". Групата от редактори и писатели проучват света на технологиите, за да покажат това, което считат за "Следващото голямо нещо в технологиите" в компании от всички размери, от мултинационални до стартъпи. Тази година Lenovo беше избрана заедно със 120 други компании, които демонстрираха свежо мислене и авангардни технологии. Lenovo беше изтъкната като една от няколкото компании, които се опитват да направят света по-добро място, като се справят с основни социални проблеми.

[1] Мярката извън МСФО беше коригирана чрез изключване на нетните промени в справедливата стойност на финансови активи по справедлива стойност в печалбата или загубата, амортизация на нематериални активи в резултат на сливания и придобивания, такси, свързани със сливания и придобивания; и всички съответни ефекти

[2] Въз основа на вътрешно проучване, проведено към 2 декември 2022 г., на всички големи производители на персонални компютри, доставящи повече от един милион единици по света годишно.