Платформата за доставка на хранителни продукти Instacart се готви за борсов дебют, който обаче ще е обратното на "бляскав". Собствените прогнози на компанията са за пазарна оценка, която е в пъти по-ниска от тази преди само две години, съобщава CNN.
Контекст: Instacart просперира по време на пандемията, когато затворените вкъщи потребители се обръщаха към платформата за базовите си покупки. През 2021 г. компанията беше оценена на 39 млрд. долара.
След отмяната на повечето мерки срещу COVID-19, обаче, поръчките рязко намаляха, а и се появиха конкуренти, в това число - и големи като Amazon и Wallmart, които надградиха собствените си възможности за доставка на хранителни стоки.
Детайли: В актуализираните документи за предстоящото IPO от Instacart посочват, че очакват цена на акция между 26 и 28 долара. Това означава минимална оценка от едва 7,4 млрд. долара. Даже през миналата година от платформата твърдяха, че бизнесът им струва 24 млрд. долара.
Още по-притеснителното е, че в края на миналата седмица WSJ цитира свои източници, според които Instacart се надяват на пазарна оценка от 9,3 млрд. долара, т.е. очевидно инвеститорският интерес продължава да пада.
От друга страна: Не всички новини около Instacart са (толкова) лоши. От компанията се похвалиха, че вече са на печалба - 242 млн. долара през първото полугодие на 2023 г. срещу 74 млн. долара загуба за същия период на миналата година.