2020-а определено може да се каже, че беше годината на Tesla, след като акциите на компанията успяха да поскъпнат многократно и така тя да се превърне в най-скъпият автомобилен производител в света. Така през изминалите 12 месеца традиционните лидери в индустрията останаха встрани от светлините на прожекторите особено що се отнася до представянето им на фондовия пазар.
Сега обаче германският гигант Volkswagen прави завръщане и то какво. Март вероятно ще се окаже най-добрият месец за производителя от много години насам. Акциите на компанията отчетоха най-големия си ръст от повече от десетилетие насам, след като през миналата седмица от нейното ръководство обявиха амбицията си да изместят Tesla като лидер на сегмента на електромобилите.
По подобие на откритата комуникация, с която е познат Илън Мъск, главният изпълнителен директор на германската компания излезе със серия от коментари, в които той разкри каква е стратегията на Volkswagen за доминиране на пазара на електрически модели.
В резултат на това обикновените акции на лидера поскъпнаха с 60% само през последните 3 седмици и със 70 на сто от началото на годината до стойност от около 327 евро. Привилегированите книжа обаче не успяха да отчетат подобен ръст, така че тяхната единична цена остава значително по-ниска - около 223 евро.
Като се имат предвид всички продажби, Volkswagen е истински гигант в сравнение с Tesla. През изминалата година германската компания е продала над 9 милиона автомобила, докато за американския ѝ конкурент този обем е наполовина. При електромобилите Tesla все още води, но разликата между двете марки се топи бързо в този сегмент.
Анализаторите посочват, че представянето на Volkswagen ще размести отново пластовете на пазара и ще донесе повече надежда за останалите традиционни производители в автоиндустрията, които се опасяват, че с бързите темпове на растеж Tesla може да ги измести от пазара.
А още една компания последва примера на германския гигант. BMW също обяви мащабна стратегия за продажбата на 2 милиона електрически коли до 2023 година.
"Пазарът се събужда да прехода в бизнеса на старите традиционни производители", казва Майкъл Дийн от Bloomberg Intelligence. "Компаниите се превръщат в по-достойни съперници на Tesla и вървят към прекратяване на монопола на пазара на премиум електромобили", допълва той.