Volkswagen планира да увеличи производството на акумулаторни клетки за електрически превозни средства и да разшири за зареждане на електрически превозни средства в Европа. Германският автомобилен гигант обяви, че ще създаде няколко "гигафабрики" в Европа до края на десетилетието, предава CNBC.
"Заедно с партньорите си искаме да имаме общо шест завода за производство на акумулаторни клетки, работещи в Европа до 2030 г.", заяви главеният изпълнителен директор на Volkswagen Group Components Томас Шмал. По думите този ход ще гарантира "сигурност на доставките".
Според VW заводите ще имат производствен капацитет от 240 гигаватчаса (GWh) годишно.
Първите два завода ще бъдат разположени в съоръжение на шведския производител на батерии Northvolt в североизточна Швеция и в немската Salzgitter в Германия.
Още вчера Northvolt заяви, че е получил поръчка Volkswagen, за акумулаторни клетки на стойност 14 милиарда долара.
Автомобилната група обяви още, че ще влезе в партньорства с петролната компания BP и водещите европейски компании Enel и Iberdrola за разширяване на инфраструктурата за зареждането на електрически превозни средства.
Volkswagen ще се съсредоточи и върху разработването нов унифициран призматичен клетъчен дизайн от 2023 г. и ще бъде използвана в около 80% от електрическите превозни средства на групата през 2030 г.
"Ще намалим цената на батерийните системи до под 100 евро за киловат час. Това ще направи електронната мобилност достъпна и доминираща технология", заяви той.
Производителите на електрически превозни средства, включително Tesla, в момента използват цилиндрични клетки на батерии и са сравнително евтини и лесни за производство. Призматичните клетки приличат на книга, помещават се в правоъгълна метална кутия и са по-скъпи.
VW заяви, че планира да оперира с около 18 000 "обществени пункта за бързо зареждане" в Европа до 2025 г. Това ще бъде реализирано чрез съвместното предприятие, известно като "IONITY", както и с други големи производители на автомобили в "поредица от стратегически партньорства".
В края на уикенда VW заяви, че ще "замрази" броя на работната си сила на нивата от януари 2021 г. и ще започне да предлага частично пенсиониране на работници, родени през 1964 г., и за ранно пенсиониране за служители, родени между 1956 и 1960 г.