През тази седмица излезе информация, че американската Tesla е увеличила цените на моделите си, продавани в Китай, заради митата. Според основателя на Automobility Limited Бил Русо обаче това няма да е за дълго.

"Това е така, защото компанията ще отвори местно производство там, за да избегне допълнителните тарифи, наложени в разгара на търговските спорове", обяснява той пред CNBC.

"Докато компаниите пускат нови продукти на пазара, те в началото започват с внос, а след това търсят възможност за отваряне на местно производство", допълва той.

По думите на Русо е решението за повишаване на цените в Китай в опит за стимулиране на приходите е очаквано.

"След като отворят местен завод, обаче, очаквам цените отново да бъдат намалени", добавя експертът.

Китай е най-големият автомобилен пазар в света. Но през последните месеци той е изправен пред затруднения. Продажбите там спаднаха с 4,3% през юли и отбелязаха тринадесети пореден месец на намаление.