Швейцарската банка UBS Group AG закупува онлайн съветника за богатство Wealthfront за 1,4 милиарда долара с целта да достигне до младите богати америкаци и да управлява повече пари чрез мобилните устройства на хората.
От компанията заявиха, че ще заплатят с "пари в брой" за дигиталната платформа, която е една от групата стартъпи, чиито активи са нараснали бързо при преминаване на индустрията към автоматизирани съвети.
Базираната в Калифорния Wealthfront управлява 27 милиарда долара за близо половин милион клиенти.
Пред американските медии президентът на UBS Americas Том Наратил коментира, че "покупката на Wealthfront допълнително излага амбицията на UBS да привлече повече богати клиенти в САЩ, особено инвеститори от милениълите и поколение Z".
За много от тези хора именно дигиталните съвети, а не старомодните отношения с брокер, са предпочитаният вариант.
С над $27 милиарда активи под управление и повече от 470 000 клиенти в САЩ, платформата на Wealthfront помага на клиентите лесно да управляват богатството си, като предоставя достъп до възможности за финансово планиране, банкови услуги и решения за управление на инвестициите.
UBS се сдобива с повечето от своите богати клиенти в САЩ чрез "армия" от 6000 финансови съветници. Даването на цифрови съвети е по-евтино и би трябвало да подобри маржовете на печалба на банката, коментират финансови експерти.
Мениджърите по богатство и банките инвестират все по-сериозно в дигитални инструменти, за да привлекат по-млади клиенти, които не са склонни да отстъпят контрола върху финансите си на традиционен финансов съветник.
През октомври миналата година главният изпълнителен директор на UBS Ралф Хамърс заяви, че пазарът на САЩ е приоритет за швейцарската банка. Компанията се счита за един от най-големите мениджъри на богатство в света, с инвестирани активи от 3,2 трилиона долара и достъп до повече от половината милиардери в света.