До 10 000 долара ще предлага американската авиокомпания United Airlines на пасажери, за да слязат от борда в случаи на препълнен самолет, пише Reuters. Промяната в политиката на авиопревозвача идва след принудителното извеждане на 69-годишния д-р Дейвид Дао преди седмици. Неприятната случка, заснета от пътници, обиколи интернет и навреди сериозно на имиджа на компанията, както и на цената на акциите й. При този случай служителите предложили ваучери на стойност 800 долара - оферта, която не спечелила пътниците.
Промяната идва и след ход на конкурент, който обяви, че ще предлага до 9 950 долара в такива случаи. United заявиха още, че ще предприемат мерки, за да намалят случаите на препълнени полети - практика, която е широко приета в бранша.
"Нашата цел е да намалим случаите, в които трябва да откажем достъп на пътниците на борда в такива ситуации и се превърнем в авиолиния, по-фокусирана в удовлетворяването на желанията на клиентите", казват от компанията. И заради това повече няма да ползват помощта на охрана, нито пък ще принуждават пътниците, които вече са заели местата си, да напуснат самолета. От юни т.г. пък ще започнат да изплащат до 1 500 долара за загубен багаж.
Случаят на д-р Дао най-вероятно ще прерасне в дело, пише още агенцията. Той загуби два предни зъба, а носът му бе счупен. Случаите на преднамерено продаване на повече билети от капацитета на самолета е редовна практика на авиолиниите. United обикновено продава до 3% повече билети, тъй като винаги има пътници, които не се повявяват на гейта. Главният изпълнителен директор на компанията Оскар Муньос обясни в писмо пред американския сенат, че през миналата година компанията е отказала достъп на борда на 3 765 пътници с редовни билети.