Американският логистичен гигант UPS иска да се увери, че тази година на Коледа всички ще получат подаръците си навреме.
Плановете на компанията са амбициозни - UPS ще наеме 100 000 временни работници за празниците. Половината от този брой ще бъдат назначени в рамките на само 1 ден - става въпрос за утре - 1 ноември, когато е третото годишно събитие на компанията за наемане на временни работници "Кафяв петък" (Brown Friday). Компанията го нарича още "блиц интервю".
Според данни на Националния статистически институт (НСИ) към 31 декември 2018 година населението на Плевен е било дори по-малко - 96 610 души.
Базираната в Аталанта фирма обяви, че набира персонал в 180 града в общо 43 щата утре. Ходът идва, когато UPS се подготвя за силен празничен сезон, а тази година той може да е и доста по-натоварен, пише Fortune.
Главният оперативен директор на UPS Джим Барбър каза на инвеститорите по време на конферентен разговор на 22 октомври, че очаква ежедневният обем на компанията да се увеличи с 5% на годишна база по време на пиковия празничен сезон, който продължава от Деня на благодарността до края на декември.
Изглежда инвеститорите забелязват очаквания растеж на товарната и логистична компания. Акциите на UPS са се повишили с 20% спрямо година по-рано, докато при тези на главният конкурент FedEx се наблюдава спад с 3,4%.
Amazon
Анализаторът на Morningstar Кийт Шуунмейкър отбелязва, че макар UPS да са имали проблеми в пиковия сезон в миналото - липсващи доставки, наемане на твърде много временна помощ и други - този път изглежда, че компанията е предприела крачки, за да реши тези проблеми.
"Мисля, че фирмата е изгладила много от тези предизвикателства. Очакваме тя да се справи с още по-големи обеми от нормалното, тъй като поглъща пакетите от Amazon, от които се отказа FedEx", пише анализаторът.
FedEx отказа да поднови споразумението си за доставка на вътрешните колети на гиганта за електронна търговия през август. Но където FedEx вижда заплаха, UPS изглежда вижда нова възможност, пишат авторите на сайта. Анализатори като Шуунмейкър изчисляват, че Amazon може да представлява до 10% от приходите от UPS.
Засега търговската война между САЩ и Китай не влияе върху бизнеса на UPS. Миналия месец главният изпълнителен директор Дейвид Абни заяви, че UPS е на път да постигне целта си, поставена миналата година, а именно да увеличи годишната печалба за акция с 1,20 долара.
100 000 служители не са ли много?
Компанията наема 50 000 служители утре, а останалите 50 000 ще бъдат привлечени по други канали за коледните празници. Това кара инвеститорите да гледат добре на дейността на UPS. Не всички обаче са на мнение, че това е необходимо. През последните пикови сезони UPS е наемала около един и същ брой временни работници. А сега, когато работата все повече се автоматизира, работниците също стават повече. Някои обясняват хода с една дума - Amazon.
Сезонните работници се обучават веднага след наемането им. Позициите ще включват помощници на водачи, сезонни шофьори, носители на пакети и много други. Много от временните позиции биха могли да доведат до работа пълен работен ден при желание и добра работа, посочват от фирмата.
Ето и препратка към всички отворени от логистичния гигант позиции.