Като сомелиер в престижни ресторанти със звезди "Мишлен" и с опит в устойчивото земеделие, Кристин Олшевски иска да направи органичното, висококачествено вино по-достъпно за хората, които обикновено биха се въздържали от него.

Нейното решение: Да го сложи в кен.

През 2017 г. тя лансира на пазара своята компания за вино в кенове, Nomadica - селектирано вино без захар в екологична опаковка. Но не всички са очаровани. За мнозина в традиционната винена индустрия виното в кенове е трудно за преглъщане.

Австралийски фермери изкореняват лозя заради пренаситения с вино световен пазар

Австралийски фермери изкореняват лозя заради пренаситения с вино световен пазар

Намаляващото потребление на вино в глобален мащаб удари Австралия особено силно

"Когато започнах, виното в кенове беше само евтино вино - нищо, което всъщност бихте искали да налеете в чаша. Не мога да ви кажа колко често ме изсмиваха, когато започнах да обикалям и да предлагам Nomadica на хората. Дори моята общност и приятели в винената индустрия ме питаха защо правя това. Никой не го искаше.", разказва пред Entrepreneur Олшевски.

Оказва се, че са грешали. Сега Nomadica се предлага директно на потребителите и в търговски вериги в 25 щата като Whole Foods, Sprouts и Total Wine, с планове за дебют вTarget през 2025 г. Миналата година Nomadica беше обявена за "Изгряваща марка напитки на годината" в Next Wave Awards.

Виното като бизнес

Кристин целенасочено гради Nomadica бавно, започвайки с партньорства в първокласни хотели и заведения. Противно на съветите, които е получавала, тя се фокусира върху агресивно позициониране на B2B ниво, преди да се разшири в масовата търговия на дребно.

10-те страни най-големи вносители на пенливо вино в света

10-те страни най-големи вносители на пенливо вино в света

Шест от лидерите при вноса на шампанско са от Европа

Кристин прекарва години като сомелиер в луксозни ресторанти в Нантъкет, Нашвил и Ню Йорк. Този професионален опит, съчетан с нейното обучение по устойчиво земеделие, й дава уникален статут в индустрията за вино в кенове: "Аз съм единственият основател с опит във виното. Всички останали имат MBA или наемат хора, които да управляват винената част".

Именно доброто познаване на пазара ѝ позволява по-бързо от всички да открива новите трендове. Например, вижда, че продажбите на т.нар портокалово вино в чаша са много добри и успява първа да пусне на пазара именно такова - първо в кен, а после и в кутия.

"Когато погледнете винената индустрия в момента, единствените сегменти, които растат, са пенливите вина и виното в кенове над 15 долара, което е точно нашата ценова категория", казва тя.

Как доброто вино и уиски могат да ви носят и доходи?

Как доброто вино и уиски могат да ви носят и доходи?

През последните няколко години стойността както на редките уискита, така и на изисканите вина се повиши

Въпреки успеха на Nomadica, Кристин не почива на лаврите си. Тя постоянно се опитва да въвежда иновации и да бъде в крак с промените в индустрията. Например, тя осъзнава, че милениалите и поколението Z стават все по-взискателни към това, което консумират, което противоречи на общоприетото мнение, че тези поколения просто се влияят от луксозни етикети и маркетингови трикове.

Като жена-основател в доминирана от мъже индустрия, Кристин се сблъска с много скептицизъм и съпротива, когато стартира Nomadica. Но тя упорстваше във визията си да разбие винената индустрия и да я направи по-малко претенциозна.

Никой вече не се смее на нейната "луда" идея.