Най-големият търговец на дребно в света Wal-Mart Stores Inc реши, че  „Киберпонеделникът”, денят на най-мащабните онлайн продажби в САЩ, повече няма да се провежда в понеделник.

Wal-Mart има намерение тази година за първи път да проведе акцията в неделя след Деня на благодарността, вместо в обичайните сутрешни часове на понеделника, както беше досега, съобщава Reuters.

Традицията  „Киберпонеделник”  се заражда преди повече от десет години, когато хората започват  да използват достъпен  високоскоростен Интернет на работните си места. Така те купуват видени от тях, но не закупени по-рано в търговските центрове стоки след Деня на благодарността, който се празнува в четвъртия четвъртък на ноември.

Сага, когато всеки има достъп до Интернет, логиката да се привързва тази акция с определен ден се губи, посочи ръководителят на Walmart.com Фернандо Мадейра. Добавяйки, че клиентите се изменят, а Киберпонеделникът не  се е променил заедно с тях.

Wal-Mart ще изкара на онлайн разпродажба 2 000 атрактивни стоки в неделя 29 ноември. През миналата година в акцията бяха включени 500 артикула.

Решенито на компанията доказва, че търговците търсят способи да  стимулират търсенето, разтегляйки във времето една преди това еднодневна акция. Някои компании от няколко седмици вече удължават специалните си предложения  за „Черния петък”, следващ Деня на благодарността, който дава старт на сезона на разпродажбите.