Една от големите американски банки - Wells Fargo планира да съкрати 26 500 свои служители в рамките на 3 години, тъй като се бори с нарастването на онлайн банкирането и увеличаващите се глоби.
Банката смята да съкрати между 5% и 10% от работещите за нея 265 000 души, съобщи изпълнителният директор на компанията Тим Слоун, отбелязвайки "променящите се предпочитания на клиентите", включително все по-широкaтa употреба на дигиталното банкиране.
Wells Fargo е втората по големина банка в света по пазарна стойност и четвъртата по големина на активите в САЩ.
"Wells Fargo взема много сериозно всяка промяна, която включва членовете на екипа й и както винаги, ще бъдем внимателни и прозрачни и ще се отнасяме към членовете на екипа с уважение", каза Слоун в изявление.
Банката е подложена на натиск да намали разходите след вълна от скандали през последните 2 години. Проблемите със закона сериозно намалиха прехвалената рентабилност на Wells Fargo. Регулаторите в САЩ й наложиха тежки глоби, а задълбочената проверка създаде нови разходи за изпълняване на законовите изисквания и маркетинг.
Банката обяви спад на печалбата, кредитите, депозитите и приходите през последното тримесечие. Разходите обаче продължиха да нарастват, пише CNN Money.
Клоновата мрежа на банката вече не изглежда като надеждната машина за пари, която беше преди. Скандалът с фалшиви сметки, причинен от твърде нереалистичните продажби, принуди банката да преосмисли структурата на стимулите си.
Wells Fargo се присъединява към други големи банки, които през последните години затвориха хиляди клонове. През януари компанията обяви, че ще закрие още 800 клона до 2020 г.
Кредиторът обяви през юни, че продава всичките си клонове в щатите Индиана, Мичиган и Охайо. Продажбата означава, че третата по големина банка в Америка няма да има присъствие на дребно в голяма част от Средния Запад.