Унгарският антимонополен орган наложи глоба в размер на 770 000 евро на Wizz Air заради заблуждаващи комуникационни послания, става ясно от публикация на сайта му.
Според регулатора нискотарифният превозвач е нарушил професионалните стандарти с начина, по който са описвали своя автоматичен check-in, като така са насочвали пасажерите към по-скъпи пакети.
"Между ноември 2018 г. и май 2024 г. авиокомпанията не е разкрила - или не е съобщила своевременно - че потребителите могат да изберат да закупят отделно някои допълнителни услуги (Wizz Priority, чекиран багаж), когато изберат основната услуга. На практика дружеството е насочило потребителите към по-скъпи пакети, които включват тези услуги като стандартни", пише в съобщението.
За момента официален коментар от страна на авиопревозвача няма.
Това е пореден проблем пред него, след като 46 от самолетите му се наложи да бъдат спрени от полети заради извънредна техническа инспекция. Wizz Air използва единствено машини на Airbus, които пък се оказаха засегнати от проблеми с двигателите.
През юли бяха превозени 5,9 млн. пътници при запълняемост на самолетите от 93,8% и 1% отменени полети.
Като цяло, за авиокомпаниите първото полугодие не беше леко, тъй като разходите продължават да растат, а постпандемичният бум на пътуванията отминава. За първото тримесечие печалбата на Wizz Air се сви с 44 на сто.