За първи в 125-годишната си история Coca-Cola ще пусне алкохолна напитка. Най-голямата световна компания за безалкохолни напитки отправя поглед към Япония и нарастващия й пазар за освежаващи напитки, съдържащи алкохол.

Ходът, описан "уникален в историята" на Coca-Cola, ще я тласне в конкурентен пазар на алкохол, доминиран от местни марки като Strong Zero, Highball Lemon и Slat.

За алкохолната напитка на Coca-Cola се спекулира в последните 3-4 месеца, а новината бе потвърдена от ръководителя на японския й бизнес Хорхе Гардуньо. По думите му през 2018 г. компанията ще пусне на пазара "консервирана напитка, която включва алкохол".

Тя ще бъде произведена по традиционна рецепта, от дестилирана напитка, наречена шочу, газирана вода и аромати. Шочу е подобна на водка алкохолна напитка, дестилирана от картофи, ориз, ечемик или захар. Тя е особено популярна в Япония, като пазарът й се е увеличил с почти 40% от 2011 г. насам.

Освежаващите напитки с алкохол са на почит в Япония, като се предлагат стотици вкусове и сортове. Растежът на този пазар варира между 5 и 25% годишно от 2013 г. насам, по данни на японския производител Suntory.

Според Гардуньо планът за навлизане на този пазар е пример за това как компанията проучва възможностите извън своите основни области.

"Coca-Cola винаги е била съсредоточена изцяло върху безалкохолните напитки и това е скромен експеримент за конкретнa част от нашия пазар", заяви той. Ръководителят отхвърли варианта компанията да предлага напитки с алкохол в други държави по света.

Освежаващите напитки от този вид, които се предлагат в Япония, съдържат от 3% до 8% алкохол и са особено привлекателни за жените.

Големите японски производители Kirin, Asahi, Takara и Suntory дори пуснаха аромати, включващи йогурт, ацерола и див босилек.

Преминаването към алкохол идва, тъй като Coca-Cola, подобно на други големи хранителни компании, е изправена пред свиване на продажбите в основния си бизнес: газираните напитки. Тъй като по-младото поколение от потребители избягва захарта, компанията инвестира в продукти в бързо развиващи се сегменти, като вода и чай.

В края на 70-те години на миналия век Coca-Cola опитва кратка авантюра в производството на вино, купувайки редица калифорнийски лозя и лозаро-винарска компания в Ню Йорк. Кулминацията е продажбата на вино в кутийки на полети на United Airlines.

Изпълнителният директор Джеймс Куинси съобщи, че компанията е пуснала над 500 нови продукта през 2017 г. "Има голям фокус върху иновациите. Правим иновации в кока-колата, иновации с аромати, иновации със съставки по целия свят, навлизайки в различни категории", посочи Куинси.