Изпълнителният директор на Facebook Марк Зукърбърг заяви, че няма да промени политиките си към речта на омразата, въпреки че над 500 рекламодатели бойкотират платформата този месец.

"Няма да променяме нашите политики или подход към нищо поради заплаха за малък процент от приходите ни или изобщо за някакъв процент от приходите ни", заяви Зукърбърг, пише Business Insider, позававайки се на The ​​Information.

"Предполагам, че всички тези рекламодатели ще се върнат в платформата скоро", каза той и добави, че бойкотът е "въпрос на репутация и партньорство", а не финансов, защото повечето приходи от Facebook идват от малкия бизнес.

Около 60 милиарда долара от пазарната стойност на Facebook беше изтрита само за два дни по-рано тази седмица, когато основни марки се присъединиха към бойкота, но акциите на компанията до голяма степен се възстановиха оттогава.

По-рано този месец групи за граждански права, включително NAACP и Color of Change, призоваха рекламодателите да бойкотират Facebook след бездействието на Зукърбърг по противоречиви постове на президента Доналд Тръмп, предполагащи насилие над хора, протестиращи срещу полицейската бруталност и системен расизъм.

От началото на кампанията повече от 500 компании, включително големи марки като Coca-Cola, Ford, Starbucks, Verizon, Adidas и Unilever, изтеглиха реклами от платформата, като някои от тях се отказаха и от рекламите си в Инстаграм, която е собственoст на Facebook.

Миналата седмица Facebook заяви, че ще слага етикети към "новинарски" публикации от политици, които нарушават политиката му на омраза - значителна промяна за компанията.

 SAP, Volkswagen, Puma, Henkel и още гиганти се присъединиха към бойкота над Facebook

SAP, Volkswagen, Puma, Henkel и още гиганти се присъединиха към бойкота над Facebook

Вече близо 200 марки са спрели рекламата си в социалните медии като част от кампанията #StopHateForProfit

Чрез множество частни дискусии от компанията се опитаха да отговорят на притесненията на рекламодателите, но тези разговори в крайна сметка се разпаднаха, като рекламодателите нарекоха усилията на Facebook "напразни".

В крайна сметка Зукърбърг се съгласи да се срещне с лидерите на NAACP и Color of Change.

"Ние приемаме тези въпроси много сериозно и зачитаме обратната връзка от нашите партньори. Постигаме реален напредък, като поддържаме речта на омразата извън нашата платформа, но правим промени в политиката въз основа на принципи, а не натиск върху приходите", каза говорител на Facebook.

Сред последните присъединили се към кампанията са SAP, Volkswagen, Puma и Adidas, Henkel, Lego.

Марк Зукърбърг обедня със $7,2 млрд. за ден

Марк Зукърбърг обедня със $7,2 млрд. за ден

Той падна на четвърта позиция в класацията на милиардерите и бе изпреварен от европееца Бернар Арно

Зукърбърг бе критикуван и за отказ да предприеме каквито и да било действия по постове на президента Доналд Тръмп в социалната мрежа, които изглежда насърчават насилието над протестиращите.