Още големи гиганти се присъединяват към бойкота над социалната платформа Facebook. Сред последните присъединили се са SAP, Volkswagen, Puma, Henkel и Adidas. Те последваха големите потребителски компании като Levi's и Coca-Cola.
Вече oколо 200 марки са спрели рекламата си в социалните медии като част от кампанията #StopHateForProfit, стартирана от активисти за социална справедливост. Безпрецедентният ход заличи милиарди от пазарната стойност на Facebook.
Автомобилният гигант Volkswagen, който притежава и марките Audi, Porsche и Skoda, заяви, че спира рекламите на групата във Facebook. "Речта на омразата, дискриминиращите коментари и публикации, съдържащи опасна невярна информация, не трябва да се публикува и трябва да има последствия", заявиха от групата.
Производителят на Sportsgear Puma заяви, че се присъединява към кампанията #StopHateForProfit "през целия юли".
Технологичният гигант също SAP заяви, че се е присъединил към кампанията и ще спре всички платени реклами в социалната мрежа. SAP, една от най-големите корпоративни софтуерни компании в света, заяви ще спре и рекламата в Instagram, предаде Business Insider. "Ще спрем всички платени реклами докато компанията не се ангажира сериозно с това да се бори с разпространението на реч на омразата и расизма в своите платформи", се казва в съобщение на компанията.
В интервю за Business Insider по-рано през юни изпълнителният директор на SAP Кристиан Клайн посочи разпространението на расизма като един от въпросите, които го вълнуват. "Всеки ден виждам новините за случващото се в САЩ", каза той. "Наистина сега е време да се изправим срещу това. Твърде дълго време просто го пренебрегнахме", заяви той.
И Henkel съобщи, че няма да показва свои реклами във Facebook или други платформи, принадлежащи към групата с нейните марки през юли. "Като глобална компания Henkel се застъпва за толерантност, многообразие, уважение и срещу всички форми на расизъм, дискриминация, реч на омразата и насилието", казва компанията. "Очакваме това отношение и от всички наши бизнес партньори по целия свят, включително от нашите рекламни партньори", посочва гигантът.
Lego също се присъедини към списъка."Ние се ангажираме да окажем положително въздействие върху децата и света, който те ще наследят. Това включва принос към положителна, приобщаваща цифрова среда, свободна от реч на омразата, дискриминация и дезинформация", казва главният маркетинг директор на Lego Джулия Голдин в изявление на компанията.
Изпълнителният директор на Facebook Марк Зукърбърг бе критикуван и за отказ да предприеме каквито и да било действия по постове на президента Доналд Тръмп в социалната мрежа, които изглежда насърчават насилието над протестиращите