Изпълнителният директор на Facebook Джули Жуо е отпратила стотици кандидати за работа в компанията. Сега вицепрезидент на отдела по дизайн, тя започвакариерата си в империята на Зукърбърг преди 10 година като стажант.
През годините Жуо се усъвършенства в интервюирането на кандидати. Тя отговаря за наемането и уволняването на заетите в компанията.
Ключовото качество, което тя търси у кандидатите е готовност за научаване на нови знания и умения, пише Business Insider. Освен това Жуо пита вероятните бъдещи служители на Facebook за трудна ситуация, с която са се сблъсквали в кариерата си. Веднага щом те отговорят, Джули задава въпроса: "Ако можеше да преразгледаш ситуацията, какво би направил по различен начин?"
"Обичам да задавам този въпрос, защото той ми позволява да видя как кандидатите интроспектират", тя е любопитна да разбере как могат те да коригират стратегията си, така че да се намери по-добро решение.
Отговорът, че не биха променили нищо, е очевидно грешен. Ако кандидатът твърди, че всичко, което се е объркало е било извън негов контрол, това категорично отказва Жуо да го наеме.
Правилният отговор трябва да съдържа различни подходи и интерпретации на конкретната ситуация.
"Най-важното нещо, когато наемате хора , е да запомнете, че те не са средство, за да решите даден проблем, а възможност за изградите по-добро бъдеще", обяснява вицепрезидентът в технологичния гигант. Според нея не е нужно кандидатът да отговаря на абсолютно всички условия.
Тя дава пример с кандидат, който не е успявал да реши инженерната задача, но не е спирал да опитва и да говори, анализирайки я. Това е показало решителността му да намери отговора. В крайна сметка кандидатът не успява да реши задачата, но получава мястото.
Тя призовава мениджърите да подбират внимателно персонала си, колкото и да са притиснати от странични обстоятелства, като дефицита на хора.
дкми
на 19.05.2019 в 16:40:46 #13Ако гледаш една работа само откъм финансовата и страна - ФБ е ОК. Но аз лично не одобрявам политиката им, и не бих работил за тях.
дкми
на 16.05.2019 в 16:49:03 #12Pen4o, ако такива са им критериите - сам няма да искам да работя там. Има много “ситуации”, и всеки е изпадал в “ситуация”, процентът хора, които биха променили нещо е много малък.
дкми
на 15.05.2019 в 16:19:18 #11Между другото, ако отида някъде на интервю и ми се появи тва чудо от снимката - направо ще избягам преди да е имало шанс да пита каквото и да е.
дкми
на 15.05.2019 в 15:38:23 #10#7 При мен вече е 10 дни. Както и мейл, неотварян последните 2 години се изрива. Щом не е търсен толкова време - значи не им трябва.
дкми
на 15.05.2019 в 15:36:36 #9Пен4о, аз във фейсбук дори акаунт нямам. Така че - боли ме дедовия, че съм аут от фейсбук
borislav-chakarov
на 13.05.2019 в 14:17:15 #8А ако съм на мястото на Зукърбърг, първото нещо, което ще направя е да я уволня тази овца. Тя нанася по-големи щети дори от некадърнит му инженери.
borislav-chakarov
на 13.05.2019 в 14:14:44 #7И, разбира се, дкми, че си постъпил напълно правилно, дори доста уеб базирани мейли имат това като автоматична функция: всичко, което е в кошчето и папката "спам" да се трие автоматично като достигне 30-дневна възраст.
borislav-chakarov
на 13.05.2019 в 14:11:55 #6Не бях чувал по-голяма тъпня!!! По нейната логика аз трябваше да одобря и препоръчам на моите мениджъри да наемат работници, които не умееха да смятат (събиране и изваждане на трицифрени числа, да не сте си помислили за квадратни уравнения и функции?), само защото се потиха над трите задачки в продължение на над 20 минути! И на въпроса ми "Как се справят в живота без да умеят да смятат на ниво втори клас" те ми отговориха, че се били притеснили !!!! Представяте ли си какви работници и придобивки за фирмата щяха да бъдат? Почти толкова добри, като въпросният "инженер" във Фейса. Затова това е най-скапаната фирма.
дкми
на 13.05.2019 в 13:15:59 #5Мдам. Разказвам случка, която създаде проблем, но ако мога пак да взема решение - няма да го променя. Дори да знам резултата. Ситуацията се развива през 2008-ма. Мейл сървър на фирма. Препълнен е, тъй като потребителите нямат квота. Решавам да разчистя малко, и най-логичното беше - да "изпразня" "кошчетата" на абсолютно всички потребители. Резултат: маса обаждания с "къде ми изчезна пощата". Оказа се, че много народ "пази важните мейли" не къде да е, а в "кошчето", щото, цитирам "така ми е по-лесно". И кво? Ако ме попита какво бих променил - ами нищо няма да променя. "Кошчето" не е място за съхранение на важни неща. Поради тази причина не бих направил backup преди да действам... както и винаги при подобна ситуация бих действал по абсолютно същия начин, без да се интересувам кой ще засегна.
Кастело Белведере
на 12.05.2019 в 08:06:09 #4Не че нещо важно, ама това момиче явно нищо не е разбрало от живота и е доста незряла и самонадеяна. Първо, нещата винаги се случват по най-добрия начин за всекиго (дори в момнета да не го осъзнава); и да се връщаш и поправяш е неразбиране и кощунство. Човек не може а и не трябва да налага контрол на нещата, а да ги приема и да се нагажда, да е гъвкав и да приема промените. "Животът е това, което се случва, докато си правиш планове за бъдещето" - е казал един мъдър човек. Да седиш на едно бчро и да си губиш времето в излишни и ненужни неща за ФБ е най-тесногръдият начин да ти минава живота.
58eng
на 12.05.2019 в 05:00:22 #3Не искам да ме интервюира грозна жълта комплексарка!
nsmilitia
на 12.05.2019 в 00:23:50 #2Поредната злобна азиатка...
coco7
на 11.05.2019 в 22:57:34 #1Като има 100 човека за място може да си прави всякакви експерименти с глупостите си. Като няма и 1 човек ще му се моли и ще му се обажда 10 пъти в къщи да го наеме.