Amazon е най-скъпата марка в света, като запазва позицията си от миналата година. Стойността й нараства с 32%, спрямо 2019 г., до 415,9 млрд. долара. Това показва годишната класация на BrandZ Top 100.

Общата стойност на 100-те марки в списъка достига 5 трлн. долара, което е с 5.9% нагоре спрямо година по-рано. Преди пандемията стойността на марките в Топ 100 се очакваше да нарасне с 9% според Kantar.

Като цяло се забелязва силното доминиращо присъствие на технологичните марки в началото на класацията. Над половината медийни и развлекателни марки са класирани в топ 20.

Apple се нарежда на второ място. Компанията е оценена на 352.2 млрд. долара, следвана от Microsoft с оценка от 326.5 млрд. долара, като тази година изпреварва Google. Това изпреварване вероятно се дължи на по-значителното използване на софтуера на Microsoft за групови разговори, заради въведената дистанционна работа на много компании по света.

В топ десет са (в млн. долара):

5.VISA ($186,809)

6.Alibaba ($152,525)

7.Tencent ($150,978)

8.Facebook ($147,190)

9.McDonalds ($129,321)

10.MasterCard ($108.129)

Сред новите попълнения е и наскоро нашумялото китайско приложение Tik Tok - на 79-o място в класацията, то е оценено на стойност $16,878 милиарда. Други нови в класацията са брандове като Pepsi, която е на 99-о място, с оценка от $13,319. Lancôme, световноизвестната марка за козметика е на 98-о място с $13,617.

Други дебютанти са:

Bank of China на 97-о място със стойност $13,686

UnitedHealthCare на 86-о място със стойност $15,799

Coca-Cola, който е най-желаният работодател у нас сред студентите за тази година, е на 13-о място в класацията, оценена на $84,022

В класацията се открояват няколко бързорастящи бранда, сред които Instagram. За година стойността му се е повишила с цели 47%. Сега компанията е оценена $41,501. И Netflix отбелязва добри резултати, като стойността му се покачва с 34 на сто, в ставнение с 2019 г.