Глобалната авиоиндустрия стана свидетел на силен растеж, преди пандемията да унищожи инерцията, набирана през годините.

Преди пандемията пътуванията в глобален мащаб възлизаха 1,9 милиарда редовни пътници годишно през 2004 г. до 4,7 милиарда през 2019 г. Статистиката през 2020 година показа 1,8 милиарда пътници през годината. Докато възстановяването започва отново, водещите марки авиокомпании бяха значително засегнати.

Графиката показва кои са най-ценните марки на авиокомпаниите от 2013 г. до 2022 г., използвайки данни от Brand Finance. Всяка авиокомпания също е категоризирана според континента, в който е основана.

Biggest airlines by brand value

източник: visualcapitalist

Както се вижда американските компании отдавна доминират в класацията при авиокомпаниите, когато се категоризират по стойност. American Airlines, Delta, United и Southwest доминират от 2017 г. насам, като техните марки струват обща стойност от 24,1 милиарда долара през 2022 г.

Delta държи или първо или второ място от 2014 г. насам. Авиокомпанията American Airlines дори не беше в топ 10 през 2013 г., но бързо се изкачи и надмина компании и големи имена като United, Lufthansa и British Airways.

Една от най-луксозните компании в света Emirates също е сериозен конкурент и е спечелила множество награди за обслужване на клиенти. Тя дори държи титлата в продължение на четири последователни години от 2013 до 2016 г.

Ще се възстановят авиокомпаниите?

Засега прогнозите на някои ръководители на авиокомпании са много по-оптимистични, но трябва да се спомене, че пандемията доведе до значителни сътресения в индустрията.

През 2020 г. приходите на индустрията са намалели с 54%. Очаква се пътуванията да се възстановят напълно.