Международното подразделение на Alibaba стартира актуализирана версия на своя инструмент за превод, базиран на изкуствен интелект, който според него е по-добър от продуктите, предлагани от Google, DeepL и ChatGPT.

Това се основава на оценка на новия модел на Alibaba International, Marco MT, от рамката за сравнение на превода Flores, каза китайската компания, пише CNBC.

Международният отдел на Alibaba пусна продукта за превод с изкуствен интелект като актуализация на представения преди около година, за който се казва, че вече има 500 000 търговски потребители. Новата версия се основава само на големи езикови модели, което й позволява да използва улики като култура или специфични за индустрията термини, заявява Кайфу Джан, вицепрезидент на Alibaba International Digital Commerce Group и ръководител на инициативата за изкуствен интелект на бизнеса, пред CNBC.

Големите езикови модели захранват приложения с изкуствен интелект като ChatGPT на OpenAI, които също могат да превеждат текст. Моделите, обучени върху огромни количества данни, могат да генерират човешки отговори на потребителски подкани.

Инструментът за превод на Alibaba е по-различен и е базиран на собствен модел, наречен Qwen. Продуктът поддържа 15 езика, сред които арабски, китайски, холандски, английски, френски, немски, италиански, японски, корейски, полски, португалски, руски, испански, турски и украински.

Според Джан се очаква "значително търсене" за инструмента от Европа и Америка

Откакто Alibaba пусна първата версия на своя AI инструмент за превод миналата есен, компанията коментира ю, че търговците са го използвали за повече от 100 милиона продуктови обяви. Подобно на други базирани на изкуствен интелект подобни услуги, основното ценообразуване таксува търговците според количеството преведен текст.

Международният бизнес на Alibaba включва платформи като AliExpress и Lazada, която е насочена основно към Югоизточна Азия. Международното звено отчете ръст на продажбите от 32% до 4,03 милиарда долара през тримесечието, приключило през юни спрямо предходната година.

Анализатори казват, че международните приходи на Alibaba са се забавили леко до 29% ръст на годишна база през тримесечието, приключило през септември, докато оперативните загуби са намалели, според доклад от 10 октомври. Alibaba все още не е обявила кога ще публикува тримесечните печалби.