Технологичният гигант Apple губи състезанието на пазара в Китай. Компанията падна на пето място по продажби на смартфони във втората по големина икономика в света и отстъпи позиции на местните производители.
От всички продажби в азиатската държава 10,8% са били такива на iPhone, което е с 12 на сто по-малко в сравнение с доставките за същия месец на 2015 г., съобщава Bloomberg.
В същото време големият конкурент на Apple в Китай – местната Huawei, отчита скок на продажбите си със 17,3 на сто.
След нея по пазарен дял се нареждат още три китайски технологични компании – Vivo, Oppo и Xiaomi. Техният комбиниран пазарен дял се изчислява на 53%.
В следващите месеци резултатите на Apple на пазара в страната могат още повече да се влошат. Причина за това може да бъде забраната за продажба в местните магазини на моделите iPhone 6 и iPhone 6 Plus.