ЕС и Великобритания започнаха официално разследване на Facebook. Най-голямата социална мрежа в света е обвинена, че използва неправомерно личните данни на потребителите, като така нарушава принципите на свободната конкуренция на пазара за тематична реклама.
Според Европейската комисия, Facebook е интегрирал в социалната мрежа собствената си услуга за тематична реклама Marketplace, за да получи предимство пред конкурентите. А това е пряко нарушение на правилата на ЕС и на Обединеното кралство. Ако се докаже, това ще означава, че американският гигант злоупотребява с огромния си набор от данни, събрани от близо 7 милиона компании, които рекламират нейната платформа.
Достъпна от 2016 г., рекламната платформа на Facebook се използва от 800 милиона потребители в 70 държави за покупка и продажба на артикули и е под лупата на ЕС от 2019 г.
"Вие ще разгледаме подробно дали тези данни дават на Facebook неправомерно конкурентно предимство, по-специално в сектора на онлайн рекламите, където хората купуват и продават стоки всеки ден и където социалната мрежа се конкурира с други компании, от които има възможността да събира данни", съобщават от Европейската комисия.
Категоричната позиция на Брюксел и Лондон е, че в днешната цифрова икономика данните не трябва да се използват по начин, който нарушава конкуренцията.
"Възнамеряваме да проучим задълбочено използването на данни от Facebook, за да преценим дали бизнес практиките му дават несправедливо предимство в секторите за онлайн запознанства и класифицирани реклами", заяви изпълнителният директор на британския регулатор - Андреа Кочели.
От Facebook обявиха, че ще сътрудничат изцяло на разследванията, предприети от ЕС и Великобритания, за да докажат, че те са безпочвени.