Фабриките на компанията за производство на електромобили Giga Berlin и Giga Texas се считат за две от най-напредналите автомобилни фабрики. И двата завода използват революционни производствени технологии. Една от тях се нарича "unibody", която да позволява бързата направа на електромобила само с отливка на едно "тяло", Техниката се използва за направата на Model Y в Giga Berlin.

Това позволява на Tesla да направи хиляди коли, които ако се сглобяват традиционно, ще изискват заваряване на стотици отделни части.

Вероятно това е и причината за това, че германският завод на Tesla в Бранденбург близо до Берлин вече произвежда 4000 автомобила седмично. Според компанията това е четирикратно увеличение от май, пише Reuters.

Заводът в Берлин достигна производствената цел три седмици по-рано от предвидения график.

Tesla e подложена на кръстосан огън от критики в Германия

Tesla e подложена на кръстосан огън от критики в Германия

Според профсъюз IG Metall нарастващ брой съобщават за по-дълго работно време с малко свободно врем

При новото си седмично производство заводът на Tesla в Германия ще има годишно производство от над 200 000 автомобила. Максималният капацитет, планиран за завода в Бранденбург, е 500 000 автомобила годишно, или 10 000 на седмица, завяват от компанията.

Увеличаването на производството в Германия ще позволи на Tesla да използва повече от произведените в Шанхай електромобили за пазари извън Европа, включително Тайланд, където скоро компанията даде започна продажби.

Tesla започна да сглобява батерии в Германия, които скоро ще бъдат използвани за електомобилите, произведени в завода, но все пак заяви, че ще фокусира производството в САЩ, в светлината на стимулите от Закона за намаляване на инфлацията.