Гигантът Google стана обект на жалба за "ущърб на конкуренте" от страна на Европейския съвет на издателите, предаде Reuters. Искът на потърпевшите е свързан с бизнеса с дигитална реклама, доминиран от американската компания чрез нелоялни търговски практики.

Google е спечелила €130 милиарда приходи от онлайн реклами през 2020 година, което е повече от всяка друга компания в света. Реклами в търсачката, в YouTube и Gmail представляват по-голямата част от общите продажби и печалби.

Заведоха иск срещу Google за €2 милиарда в Швеция

Заведоха иск срещу Google за €2 милиарда в Швеция

По обвинение, по което гигантът вече плати €2,4 милиарда глоба

Около 16% от приходите на гиганта идват от това, че други компании използват технологията на Google, за да продават реклами на своите уебсайтове и приложения.

Европейската комисия започна разследване през юни 2021 година за това дали Google предпочита своите собствени онлайн  рекламни услуги в ущърб на конкуренти, рекламодатели и онлайн издатели.

Търговският орган на издателите, чиито членове включват Axel Springer, News UK, Conde Nast, Bonnier News и Editorial Prensa Iberica, отнесе оплакването си до Европейската комисия, твърдейки, че Google използва "задушаващи методи спрямо рекламите на конкурентите".

"Крайно време е Европейската комисия да предприеме мерки срещу Google, които да променят поведението на компанията", каза в изявление председателят на Eвропейския съвет на издателите Кристиан Ван Тило.

"Google има пълен контрол върху рекламните технологии, като дори се хвали с пазарни дялове до 90-100%", допълни той.

Google има нов план за убийството на "бисквитките"

Google има нов план за убийството на "бисквитките"

След като първата идея срещна недоволство

Комисарят по конкуренцията на Европейския съюз Маргрете Вестагер вече глоби Google с над €8 милиарда през последните години заради антиконкурентни практики. Миналата година тя започна и поредното разследване срещу компанията, което е свързано именно към бизнеса с дигитална реклама.

Междувременно, британският регулатор, следящ за лоялната конкуренция на онлайн пазара, обяви, че е приел оферта от Google за ангажименти, свързани с плана на компанията да забрани бисквитките на трети страни, които рекламодателите днес използват за проследяване на потребителите.