Технологичните гиганти Apple, Amazon и Alphabet - компании с обща пазарна стойност, доближаваща се 5 трилиона долара, публикуваха разочароващи резултати четвъртото тримесечие. Изглежда, че икономическото забавяне намалява търсенето на електронни устройства и не само - спад има и при облачни услуги и дигиталната реклама, пише Bloomberg.
Акциите и на трите компании отчетоха спад в следборсовата търговия, като тези на Amazon паднаха с 6,6%, а Alphabet загуби 6,4%, Apple - 5,6%.
Продажбите на Apple са паднали повече от прогнозите на анализаторите през през посочения период, ударени от забавените покупки на iPhone и Mac. Приходите на Amazon намаляват, заради слабото потребителско търсене на продукти онлайн. Резултатите на компанията майка на Google Alphabet се разминаха с прогнозите на Wall Street, след бизнеса с реклами се е свил.
И трите големи технологични компании, подчертаха, че имат планове, по които работят, за да преодолеят спада. Главният изпълнителен директор на Alphabet Сундар Пичай разчита на изкуствения интелект като начин за подобряване на резултатите от търсенето и други продукти.
Недобрите резултати на Apple през последното тримесечие се дължат на ограниченията на веригата за доставки, особено в Китай, където свързаните с Covid блокировки възпрепятстваха производството и не позволяваха на потребителите да пазаруват във физически магазини. Главният изпълнителен директор на Apple Тим Кук коментира, че разхлабването на мерките в Китай помага за подобряване на перспективата.
Главният изпълнителен директор на Amazon Анди Джаси иска да намали разходите,като част от стратегията. "Мисля, че приоритет номер 1, на който отделям време с екипа, е намаляването на разходите ни за обслужване в нашата оперативна мрежа", заяви Джаси.