Xiaomi, един от най-големите производители на смартфони в световен мащаб, се надява да набере над $6 милиарда в първоначалното публично предлагане в Хонконг през следващия месец, пише CNN.

Китайската технологична компания съобщи плана си в събота. Сумата е по-ниска от първоначално планираните $10 милиарда, но все пак, ако IPO-то е успешно, ще се превърне в най-голямото в света за последните две години.

Xiaomi може да се окаже оценена два пъти по-скъпо от Apple

Xiaomi може да се окаже оценена два пъти по-скъпо от Apple

Така смятат Morgan Stanley и други

Целта на Xiaomi е да продаде почти 2,2 милиарда дяла на цена между 17 и 22 хонконгски долара ($2.20 до $2.80). Това би поставило оценка на компанията между $54 и $70 милиарда долара - по-ниско от търсената по-рано капитализация от $100 милиарда.

Хао Хонг, главен стратег в базирания в Хонконг брокер BOCOM International, смята, че едно от обясненията за по-ниската оценка е притеснението на инвеститорите дали Xiaomi ще успее да увеличи маржа си в бъдеще. Той припомни, че компанията продава основно в ниския ценови клас на пазара, където увеличаването на печалбата е по-трудно.

Xiaomi е готова да се превърне във фабрика за милиардери

Xiaomi е готова да се превърне във фабрика за милиардери

Петима от основателите й могат да станат безумно богати

Очаква се търговията на акциите да започне на 9 юли.Листването ще направи съоснователите на компанията и някои от служителите много богати. Главният изпълнителен директор и съосновател Лий Юн акции на стойност $1,5 милиарда.

Xiaomi планираше още да пусне акции и в континентален Китай заедно с IPO-то в Хонконг, но сега заяви, че се е отказала от този план. Първоначалното предлагане ще е най-голямото в света от това на Postal Savings Bank of China през септември 2016 г.

Основана през 2010 г., Xiaomi бе петият най-голям производител на смартфони в света с над 92 милиона доставки през 2017 г. Приходите ѝ за миналата година достигат ръст от почти 70% до $18 милиарда, а печалбата се е утроила до $1,9 милиарда.

Преди IPO-то: Xiaomi отчете $1,1 милиарда загуба за три месеца

Преди IPO-то: Xiaomi отчете $1,1 милиарда загуба за три месеца

За цялата 2017 г. тя е загубила 6,85 милиарда долара