Печалбите на Lego се удвоиха през първите шест месеца на годината, показват финансовите данни на датската компания. Основната причина за това е пандемията, която доведе до редица локдауни, при които много хора си останаха вкъщи, за да създават лего модели на Междузвездни войни и Хари Потър. Масовото купуване на конструкторите обаче продължава и след края на локдауните.
Датската компания регистрира рекордни продажби. Те са се увеличили с цели 43% - до 23 милиарда датски крони (2,6 милиарда британски лири) само през първите шест месеца на 2021 г. Основната печалба на фирмата e нараснала със 140%, достигайки до 6,3 милиарда датски крони.
Другата добра новина за Lego е, че за разлика от повечето световни компании не изпитва затруднения, свързани с кризата, до която доведоха забавянията във веригите за доставки. И макар че се появиха предупреждения за намален избор на играчки, както и за риск от по-високи цени тази Коледа заради недостига на работна ръка и по-високите транспортни разходи, това очевидно не важи за датския производител.
Изпълнителният директор на Lego - Нилс Кристиансен, заяви, че не предвиждаша абсолютно никакви проблеми за неговата компания. Разбира се, прогнозата му веднага влезе в световните новини.
"Не очакваме никакви серозни проблеми, но разбира се, както всички останали, ние също зависим от транспорта и митниците, особено тези във Великобритания. Към момента обаче нямаме особени притеснения", коментира той.
Търговците на дребно в Обединеното кралство, включително John Lewis и The Entertainer, са сред компаниите, които казват, че от сега наемат кораби, за да се уверят, че коледните запаси ще пристигнат навреме.
Entertainer е наела 70 контейнера от Китай и ще трябва да заплати по 19 000 щатски за транспортирането на всеки от тях. За сравнение, цената преди Covid-19 беше в размер на 1500 долара.
Изпълнителният директор на Lego не дава конкретни подробности защо кризата с доставките не влия така цле на неговата компания и дори коментира, че Lego не планира да прави "извънредни" повишения на цените, за да смекчи въздействието на по-високите разходи за товари и суровини. Според експертите, силните финансови резултати на компанията помагат за всичко това.
От датската компания дори обмислят сериозно ускоряване на инвестициите в екологични инициативи. Наскоро бяха представени първите конструктори, направени от рециклирани пластмасови бутилки. Още от следващата година хартиените торбички ще заменят пластмасовите за еднократна употреба.
От Lego се радват и на успешната си колаборация с компанията за видео игри Nintendo. Едни от най-продаваните конструктори са именно комплектите, посветени на известния мустакат водопроводчик Super Mario. Междузвездни войни и Хари Потър, както и моделите Creator сащо се радват на много голямо търсене.
Продажбите на датската компания са се увеличили с повече от 10% на всички пазари по света, като глобално ръстът е с 50%. От Lego приписват този огромен успех във времена на световна криза с широката продуктова гама, с която разполага и която явно се харесва от много поколения.