Компанията майка на Facebook, Instagram, WhatsApp и други попупярни платформи - Meta, е загубила $67 милиарда от пазарната си оценка, съобщи Reuters. Загубата е в рамките само на ден, а причината е спад в доверието на инвеститорите в компанията, заради неоправданите за много от тях харчовете за "метавселената" на Марк Зукърбърг.
Отделът, отговорен за мащабния проект отчита загуба от $3,7 милиарда само за последното тримесечие на годината
Собственикът на Facebook налива изключително много средства в идеята - по над $10 милиарда годишно, която засега се изчерпва с чат във виртуалната реалност с остаряла графика, както и нов VR шлем, Meta Quest Pro, на смятаната за абсурдна цена от $1500.
Досегашните демонстрации на развитието на "метавселената" донесоха на основателя на Facebook и основен акционер в Meta предимно подигравки. Според Зукърбърг обаче, че проектът ще даде реални "плодове" след около десетилетие разработка.
Иначе, от компанията обещават да няма съкращения тази година и уверяват, че голяма част от разходите отиват за по-добри сървъри и инфраструктура за съществуващите платформи, не само за "метавселената".