С разширяването на дейността на Uber и Lyft, приходите от таксита са намалели с 40% през последните 3 години, а 42% са спрели да работят във Ветровития град. Спадът може да бъде забелязан в средния месечен доход получен от всеки активен медальон (разрешителното, от което се нуждаят шофьорите, за да имат правото да управляват такси). От 5 276 долара за януари 2014-та, цената е паднала до 3 206 долара за медальон, разказва изданието Business Insider.
Системата с медальоните се ползва в много градове в САЩ, включително Ню Йорк, Бостън и Сан Франциско. Длъжностните лица в градовете обявяват максимум брой таксита, които могат да работят в града, като този брой се регулира и контролира строго.
Медальонът представлява малка метална плочка, която се прикрепя за превозното средство. Той не е разрешително да караш такси, а да управляваш такова, което е важна разлика, защото малка част от притежателите им карат в действителност таксита. Най-често собствениците им притежават голям брой медальони и ги дават под наем на шофьори на смени. Независимо дали шофьорът е имал добра или лоша смяна, той дължи една и съща сума, което осигурява сигурен източник на доходи за собствениците на медальоните.
Препродажбата им също отразява намалялото търсене. Според данни от Отдела по бизнес въпросите и защита на потребителите в Чикаго, преди 5 години цената им е била 350 000 долара за единична бройка, а днес варира около 50 000 долара, като най-ниската цена платена за медальон тази година е 35 000 долара.
Това отразява именно намаляващия брой пътници, от 2.3 милиона на месец през 2014 до 1.1 милиона днес.
Профсъюзът на шофьорите на таксита наскоро поиска от длъжностните лица в Чикаго да обмислят да разрешат на по-старите таксита да продължат да функционират като такива, да премахнат данъка от 98 долара на месец за наземен транспорт, както и да се премахне таксата от 1000 долара за подновяване на медальоните на всеки две години.