Гигантът за луксозни стоки LVMH стана първата европейска компания, чиято пазарна стойност надхвърли 500 милиарда долара. Компанията-майка на Louis Vuitton, Moët & Chandon и Hennessy, под шапката на която стоят и марки като Givenchy, Bulgari и магазини Sephora, отчете 17% ръст на продажбите за първото тримесечие, или над два пъти над очакванията на анализаторите. Акциите на компанията достигнаха рекорден връх след резултатите, предаде CNBC.
Конгломератът на френския магнат Бернар Арно, който между другото е най-богатия европеец, отчете приходи от 79,2 милиарда евро за 2022 г.- втора поредна година с рекордни резултати.
През 2022 година бизнесът с модните и кожените изделия отбеляза органичен ръст на приходите от 20%, виното и спиртните напитки отбелязаха 11% органичен ръст, а часовниците и бижутата отбелязаха ръст от 12%.
LVMH заяви, че смята и е готова да се възползва от отваряне на Китай след Covid пандемията. Надеждите за възстановяване на потреблението на китайците повишиха цените на акциите на други луксозни групи, включително Richemont, Kering и Burberry.
Изпълнителният директор на LVMH Бернар Арно в е най-богатият човек в света според индекса на Forbes богатството на милиардерите. Той се съревновава с ексцентричният милиардер Илон Мъск.
Дали LVMH може да продължи този възходящ трент през 2023 г. е спорен въпрос, тъй като макроикономическите условия се забавят - особено в Северна Америка. Компанията отбеляза по-малък ръст на продажбите през последното тримесечие на 2022 г., като приходите се повишиха с 9%, което е забавяне спрямо темпа на растеж от 20% през първите три тримесечия.
През 2021 г. LVMH купи американската бижутерска къща Tiffany & Co за 15,8 милиарда долара.