Manchester United отново е най-високо оценяваният футболен бранд с оценка от 1.733 милиарда долара, показва последният доклад на Brand Finance. Клубът печели отличието за трета поредна година.

Първото място идва след силната фискална година за отбора, като се очаква за годината до 30 юни приходите да бъдат поне 560 милиона паунда, а печалбата - 195 милиона паунда.

Освен от голямата сделка за телевизионните права на Английската висша лига, отборът печели и от собственото си приложение MUTV, което работи в 160 страни в света и за което феновете плащат месечна такса.

Manchester United стана и най-скъпоструващия клуб като цяло в Европа, според KPMG.

 Кои са най-скъпите футболни клубове в Европа?

Кои са най-скъпите футболни клубове в Европа?

Английските отбори с най-голямо присъствие в Топ 10

На второ място е Real Madrid. Клубът обаче печели надпреварата като най-силен бранд. По оценка обаче е на второ място с 1.419 милиарда долара, увеличение от 24% в сравнение с миналата година.

Трети се нареждат Barcelona с едва един милион разлика и силен ръст от 43% на годишна база.

Четвърти са отново английски клуб - Chelsea, с оценка на бранда от 1.248 милиарда долара и 61% ръст в сравнение с миналата година.

Най-голям ръст през годината записват от Newcastle, които успяха да се класират за място във Висшата лига. В резултат на това оценката н абранда скача с 92% до 247 милиона долара.