Nestle, която е най-големият производител на храни, записа най-слабото си шестмесечие от седем години насам. От корпорацията посочват дефлацията в Западна Европа и забавянето на китайската икономика като основни причини за слабите си резултати през първата половина на 2016 година.
Производителят на едни от най-популярните брандове в индустрията, като Kit-kat и Nescafe, отчита ръст от 3,5% на приходите си, което е под очакванията на анализаторите за такъв от 3,7%.
Продажбите за разглеждания период са на стойност 43,2 милиарда швейцарски франка, като маржът на оперативната търговска печалба е в размер на 15,3%.
През следващите шест месеца от компанията ще трябва да стимулират продажбите си, за да успеят да постигнат заложеното 5-процентното увеличение на приходите за 2016 година.
Все пак от Nestle може и да успеят да направят подобен ръст, като се има предвид, че производителят увеличи цените на едни от големите си пазари – в Бразилия и в Русия. Освен това заради слабия паунд продуктите на бранда може да станат по-скъпи и във Великобритания, съобщава Independent.
След представянето на резултатите за първото шестмесечие цената на акциите на компанията се покачи с 1,3% до 79,40 швейцарски франка на борсата в Цюрих.