Председателят на Volkswagen Ханс Дитер Пьоч призова Европейския съюз да промени целите си за емисиите и да внесе яснота в автомобилната индустрия. Автомобилният производител очаква съкращения на работни места и безпрецедентно затваряне на фабрики в Германия, пише Bloomberg.

По думите му политиците са си поставили сериозни климатични цели, но не са обмислили напълно необходимите стъпки, за да стигнат до тази си цел. Те трябва да бъдат "адаптирани към реалността", за да се даде на индустрията повече време.

"Електромобилите са бъдещето на индивидуалната мобилност. Политиците са поставили цели, без да е налична необходимата инфраструктура", казва Пьоч.

VW Group е в момент на сътресение. Германската автомобилна индустрия се бори с високите разходи и по-силната конкуренция от страна на Tesla и китайските производители на автомобили, водени от BYD. Миналата седмица компанията предупреди, че може да се наложи да затвори заводи в най-голямата икономика в Европа за първи път.

Полупразните автомобилни заводи в Европа

Полупразните автомобилни заводи в Европа

Заплаха от съкращения грози служители

Разговорите с представители на работниците и профсъюзите, които имат необичайно силно влияние върху VW, може потенциално да продължат до края на годината, каза Пьоч на събитие във Виена.

"По време на тази фаза от процеса е наистина важно да убедим хората, че няма начин да се заобиколят структурните промени", каза той.

ЕС "трябва да създаде условия за успех по отношение на електрическите мрежи, зареждането, суровините, превозните средства и инвестиционната подкрепа", каза той.

Решението за прекратяване на споразуменията за сигурност на работното място поставя VW в продължителни сблъсъци с представителите на труда.

Съкращенията в компанията са по-трудни за осъществяване, отколкото другаде. Половината от местата в надзорния съвет се държат от представители на труда, а германската провинция Долна Саксония, която притежава 20% дял, често е на страната на профсъюзните органи.

Пьоч стана финансов директор през 2003 г., след като беше главен изпълнителен директор на Duerr AG, а по-късно в BMW. Той е председател на VW от 2015 г.