Пазарната капитализация на гиганта в стрийминг услугите Spotify се срина с около $2,1 милиарда само за три дни, предават световинте медии. До това се стигна, след като музикантът Нийл Йънг изтегли песните си от платформата в знак на протест срещу подкаст на Джо Роугън, разпространяващ опасна за здравето дезинформация.

Акциите на Spotify са се сринали с 6% между 26 и 28 януари, като на 27 януари са приключили на 19-месечен минимум от $171,32за акция, предава Bloomberg.

"Spotify наскоро се превърна в много вредна сила чрез публичното разпространение на дезинформация и лъжи за COVID-19", съобщи Йънг. 

Spotify стъпва на 85 нови пазара с 1 милиард души потенциални потребители

Spotify стъпва на 85 нови пазара с 1 милиард души потенциални потребители

Компанията вече работи в 93 държави

От Spotify заявиха, че имат план как да се справят с проблема, свързан с фалшивите новини относно пандемията. Компанията вече работи за добавяне на предупреждения към всеки подкаст на своята платформа, който обсъжда Covid-19, съобщи BBC.

Главният изпълнителен директор Даниел Ек коментира, че въпросното ново предупреждение ще пренасочва потребителите към център за данни с доказани факти за коронавируса.

Според правилата, създателите на съдържание ще трябва да избягват съдържание, което "промотира опасна фалшива медицинска информация, която може да причини вреда офлайн или представлява пряка заплаха за общественото здраве".

Те включват внушение, че Covid-19 или други заболявания не са реални и насърчаване на хората умишлено да се заразяват с коронавирус, за да изградят естествен имунитет.

Съдържание, което нарушава правилата, ще може да бъде премахнато, а многократните нарушения могат да доведат до премахване на акаунт.

Оказва се, че Spotify е създала правила за приемливо съдържание в услугата си още преди години. Освен това е направила т. нар. център с информация за Covid-19 още в началото на пандемията.

Въпреки че всички тези правила са били достъпни за служителите, компанията ги направи публично достояние едва в неделя, 30 януари, след като поредицата от скандали застрашиха бизнеса ѝ.

Klarna изпревари Spotify и вече е най-скъпият европейски стартъп

Spotify вече не е най-скъпият европейски стартъп

Претендент от същата държава застана начело след набрана инвестиция от $639 милиона