Гигантът в бизнеса с кафе Starbucks ще инвестира в технологичната компания Brightloom, за да ускори въвеждането на мобилни поръчки и да подобри удобството на клиентите, пише The Wall Street Journal.

Вложението дава на базираната в Сиатъл компания място в борда на Brighloom, която е основа през 2015 година първоначално под името Eatsa. Дейността на ИТ фирмата е свързана с автоматизация и дигитализация на ресторанти.

След сделката Starbucks ще може да ползва мобилна система на Brighloom за извършване на мобилни поръчки и плащания, както и за управление на доставките. Според информацията инвестицията на Starbucks е значителна, но конкретни финансови условия не се разкриват. 

Starbucks - най-голямата в света верига кафенета с повече от 30 000 локации, беше една от първите големи ресторантски вериги, които инвестираха в усъвършенствана програма за лоялни клиенти с близо 17 милиона членове. За момента мобилното приложение на компанията е достъпно на по-малко от половината пазари, а само в осем държави клиентите могат да ползват системата за дигитални плащания.

Онлайн платформите за поръчка и доставка стават все по-важни за ресторантите, които се опитват да привлекат повече клиенти на фона на засилващата се конкуренция. Големите ресторантски вериги увеличават инвестициите си в технологии. По-рано тази година McDonald's Corp. закупи израелски дигитален стартъп, за да подобри опцията си за поръчване от колата (drive-through ordering) и промоциите си. Веригата за бургери също експериментира с възможностите за гласово активиране на поръчките на своите drive-through устройства.

Колко богати щяхте да сте днес, ако бяхте инвестирали $1000 в Starbucks преди 10 години?

Колко богати щяхте да сте днес, ако бяхте инвестирали $1000 в Starbucks преди 10 години?

От началото на 2019 година акциите на веригата са поскъпнали с 30%