Най-голямата британска верига супермаркети Tesco отчете ръст на продажбите си за първи път от 4 години насам. Увеличението за 19-те седмици до 9 януари възлиза на 0,4%. Успехът на компанията беше стимулиран най-вече от значителен скок от 2,1% на продажбите покрай коледните празници, пише Business Insider.

Въпреки силната конкуренция на германските вериги Lidl и Aldi във Великобритания, Tesco успя да изпревари прогнозите на анализаторите за негативен резултат между 1% и 0,5% около Коледа. На Острова компанията записа увеличение от 1,3 на сто на продадените стоки. Тези в чужбина пък са скочили с цели 4,1 на сто.

Подобрението при фирмата дойде след спад с 1% през второто тримесечие на миналата година и с такъв от 1,5% през първото.

Lidl и Aldi “заграбиха” 10% от пазара на хранителни стоки във Великобритания

Lidl и Aldi “заграбиха” 10% от пазара на хранителни стоки във Великобритания

Печалбите на веригите са със 78 на сто повече от средните в индустрията

Tesco, подобно на останалите три големи вериги супермаркети Sainsbury’s, Morrisons и Asda, води ожесточена ценова война с германските конкуренти Lidl и Alda, които за кратко време успяха да се наложат на британския пазар.

За Tesco обаче борбата е доста по-трудна. Причината е, че счетоводен скандал през 2014 г. удари сериозно бизнеса на компанията. Така в края на февруари 2015 г. тя завърши финансовата си година с най-голямата загуба в своята история. Тогава от фирмата бяха с пасив от 6,23 милиарда лири при печалба от 2,26 милиарда за предходната година.