Германските вериги Lidl и Aldi засилиха инвазията си във Великобритания, като компаниите успяха за „заграбят” от местните си конкуренти 10% от пазара на хранителни стоки.

Данните на фирмата за проучвания на пазара Kantar Retail показват, че германските супермаркети са успели за малко повече от три години на Острова да удвоят пазарния си дял, като особено забележим прогрес има при Lidl, които оперират и у нас.

Продажбите на веригата са скочили с 19% на годишна база в началото на ноември, като делът на компанията се е увеличил до 4,4 на сто. Тези на Aldi са нараснали със 17%, като техният дял е 5,6 на сто от пазара във Великобритания.

Само през миналата година германските супермаркети са спечелили милиони нови клиенти, твърдят от Kantar Retail. През миналата седмица от Lidl обявиха, че работят по осъществяването на инвестиционен план на стойност 1,5 млрд. паунда, с който искат да привлекат още британски потребители.

От Kantar Retail отчитат, че особено апетитни за консуматорите на Острова са разнообразните и изгодни промоции, които предлагат от германските вериги. Изчисленията показват, че похарчените от тях средства в Lidl и Aldi са нараснали с 4% за година до средно 18,85 паунда. Този резултат е със 78 на сто по-голям от средния в индустрията.